Xtrem.ro

Informatii tehnice despre rotile rolelor

Publicat: 06 Feb 2012 12:55

Majoritatea rotilor pentru role sunt fabricate in principal din polyurethan. Rotile se clasifica dupa: diametru, duritate, elasticitate, profil si in functie de butuc. Unele sunt chiar clasificate dupa greutate. In orice caz, de obicei se tipareste pe roata doar diametrul si duritatea ( de exemplu 76mm 78A sau 70mm 82 A etc).

Diametrul

Diametrul reprezinta practic cat de "inalta" sau "scunda" este roata.

Diametrul variaza de obicei intre 43mm si 80mm. Marimile cele mai comune pentru pentru recreational skating sunt 72 si 76mm. Rollerii care vor viteza tind sa foloseasca roti de 80mm si roti de 76 mm. Rollerii "agresivi" folosesc roti mai mici in diametru si mai dure. Acestea variaza intre 43 si 76mm.

De obicei rolele pot avea si roti mai mici decat cele specificate, iar in unele cazuri si roti mai mari decat cele cu care au fost dotate din fabricatie (in acest caz se specifica pe role de ex: MAX 80mm).

In general rotile mai mari in diametru fac rolele sa alerge mai repede, dar sunt mai putin manevrabile. Rotile mai mici sunt pentru stilul agressive si se tocesc mai rapid.

Duritatea

Duritatea ( Durometer ) este o scala folosita pentru cauciuc si plastic. Scala A (ex. 78 A, 80 A, etc.) este folosita pentru roti. Numarul reprezinta o scala cuprinsa intre 0 ( fara rezistenta ) si 100 ( plastic foarte dur ).

Unii skateri isi schimba duritatea rotilor in functie de temperatura de afara. Vremea rece inseamna ca pamantul este tare, deci rotile mai putin dure sunt preferabile. In cazul unor temperaturi ridicate, vara, cand asfaltul practic se topeste, se prefera in schimb roti mai dure.

Profilul

Profilul reprezinta de fapt o sectiune la nivelul de contact al rotii cu pamantul. Acesta poate fi plat sau ascutit. De curand au aparut roti cu profil asimetric pentru o manevrabilitate mai usoara in curbe.

Butucul

Butucul rotii este foarte important pentru performanta rolelor in ansamblu. Acesta reprezinta partea care sustine rulmentul si care se afla in permanent contact cu cauciucul rotii. Unele roti au butuc descoperit, altele butuc acoperit iar altele n-au deloc ( rotile mici n-au nevoie de butuc )

Axele

Reprezinta alt aspect important al rotilor. Axele sunt formate din doua suruburi pentru fiecare roata, fiecare insurubandu-se in spacer-ul rotii ( acea piesa care se afla intre ce doi rulmenti )

Autor: Roadrunner

 

Sondaj

Ce consideri indispensabil in echipamentul de drumetie?