4 abilitati necesare pentru a lucra in customer support
7/733
calendar_month 06 Iul 2022, 00:00
Dacă îți dorești să lucrezi într-un domeniu în care interacționezi cu oamenii și le rezolvi și soluționezi provocările într-un mod creativ, dar și orientat către rezultate, poți opta pentru meseria de agent de customer support, mai ales că există suficiente oferte, dintre care o poți alege pe cea mai potrivită pentru tine.

Profesioniștii care lucrează în customer support sunt responsabili pentru adresarea nevoilor clienților și se asigură că aceștia au o experiență pozitivă cu produsul. Se ocupă de soluționarea diverselor provocări care apar, comunică cu clienții prin telefon, e-mail sau chat online și sunt responsabili de experiența clienților.

Pentru a lucra cu succes într-un domeniu cum este cel de customer service sau customer support, ai nevoie de o serie de abilități care să te ajute să-ți îndeplinești meseria cu succes. Iată mai jos câteva dintre ele.

Comunicare

Ai nevoie să răspunzi solicitărilor la timp. Vei avea nevoie să comunici cu clienții într-un mod clar, ușor de înțeles, pentru a rezolva problema. Ai nevoie de abilități bune de comunicare verbală, dar și scrisă (atunci când vei soluționa provocările prin e-mail sau chat). Abilitățile bune de comunicare implică ascultare activă, încredere în sine, asertivitate, claritate și concizie, un ritm al vocii calm și așezat.

Empatie

Interacțiunile tale dintr-o zi de lucru pot începe cu cineva care este frustrat sau nefericit de utilizarea serviciului. Este important să înțelegi, să empatizezi și să te identifici cu sentimentele celorlalți și să comunici corespunzător.

Empatia reprezintă abilitatea de a simți emoțiile altor oameni, cuplată cu abilitatea de a-ți imagina ce poate gândi sau simți altcineva.

Răbdare

Clienții îți pot pune diverse întrebări, pot fi nemulțumiți sau îți pot cere să repeți instrucțiunile de mai multe ori.

Răbdarea este importantă pentru a menține conversația pe firul ei, pentru a rămâne empatic și a oferi o experiență pozitivă. Ai nevoie de răbdare și pentru a pune întrebările potrivite, ca să identifici nevoile clienților.

Cunoștințe tehnice

Pentru a soluționa problemele eficient, vei avea probabil nevoie să ai un pic de cunoștințe tehnice sau de industrie pentru a-i ajuta să rezolve problema din momentul prezent. Aceste cunoștințe le vei dobândi și în momentul respectiv - atunci când te angajezi pe o poziție de acest gen, vei avea parte de traininguri.

Însă ajută să vii cu ceva cunoștințe din industrie de dinainte (de exemplu, dacă vrei să lucrezi într-un mediu de suport clienți în tehnologie și IT, ajută să ai cunoștințe minime despre acest domeniu; sau, de exemplu, dacă vrei să oferi suport clienților unui magazin online de telefoane sau accesorii de telefoane, este bine să ai cunoștințe despre acest subiect).



Foto: Racool_studio/Freepik

Sondaj

Cursele pe circuit vs cursele pe traseu - care sunt mai spectaculoase?