Circuitul Breghina Zarnesti
2/287
calendar_month 24 Mai 2012, 12:08
Circuitul de motocross Breghina - Zarnesti a intrat in operare in 1954, meritele pentru constructia sa revenind Uzinei Mecanice Zarnesti si Clubului Torpedo din acest superb orasel de munte.

Timp de trei decenii motocrosistii zarnesteni si nu numai s-au antrenat si au concurat pe acest circuit, dupa care, in 1984 ei au fost nevoiti sa se mute la Gura Raului.

Imediat dupa Revolutie, in 1990, circuitul a fost a￯￯reactivata￯￯, iar in 1992 s-a infiintat clubul a￯￯Vectra Zarnestia￯￯, de catreA￯ sportivii Marcel Butuza, Dorin Titilincu, Ernest Mullner si Ovidiu Sparchez, care alergasera inainte pentru Torpedo Zarnesti.

Tot in acest an, circuitul de la Breghina Zarnesti intra in opearea noului club Vectra Zarnesti, indreptandu-se cu pasi mari catre actuala sa forma.

In 1996, aici are loc prima etapa de campionat motocros european din Romania, iar in 2002 circuitul primeste omologarea Uniunii Europene de Motociclism.

Tot din 2002, circuitul de la Breghina Zarnesti devine o prezenta constanta in calendarul Campionatului European de Motocros, la clasele MX65 si MX85, carora li se alatura din 2006 si clasa MX Juniori.

In 2004 pe acest circuit a avut loc Trofeul Natiunilor Europene, iar in 2010, la Gala Campionilor Federatiei Romane de Motociclism, Wolfgang Glas, vicepresedintele Europene de Motociclism l-a premiat pe Marcel Butuza pentru cea mai buna organizare a unei etape de motocros pe un circuit privat.

Desigur, Greg Atkins, designerul Youth Stream nu este strain de a￯￯arhitecturaa￯￯ acestui circuit, care, datorita elementelor tehnice este considerat circuiutul cu viteza medie pe tur cea mai mica din Romania.

Recordul este de 38 km/h iar riderii, ca in cazul oricarui circuit de motocros care se respecta sunt rasfatati cu toata gama de elemente: step ups, step downs, valuri, trambuline a￯￯ de la table tops la duble, viraje lente/rapide, etc.

Ca si dotari, circuitul Breghina Zarnesti ofera un paddock iluminat de 10.000 de metri patrati si o cladire cu doua etaje cu suprafata de 150 metri patrati per etaj ce include press room, centru de conferinte, conexiune internet si un turn de control.

Vizibilitatea spectatorilor este foarte buna, pasionatii avand acces si in zona centrala a circuitului pentru a fi mai aproape de actiune.A￯ Paddockul include un sistem de colectarea apei si a uleiurilor uzate, 20 de boxe pentru spalat motocicletele, dusuri si toalete.

Contact:
Pe drumul 73A de la Rasnov spre Poiana Marului, dupa ce se traverseaza Paraul Barsa, in dreptul Service Bosh se face dreapta pe un drum cu macadam. De la intersectia DN73 (Brasov a￯￯ Bran a￯￯ Rucar) cu DN73 sunt de mers cca. 10 km.

Telefon: 0268 220 309, 0723 276 385
E-mail: office@vectra-grup.ro

Sursa: dementormotocrosscup.ro

Sondaj

Ce capacitate cilindrica ar trebui sa aiba motocicleta unui incepator?