Motocicleta si bagajele. Cum rezolvi dilema?
calendar_month 03 Feb 2012, 18:16
In cazul in care ai si masina si motocicleta, pentru drumurile care presupun existenta bagajelor, alegerea este clara.
Insa cum rezolvi problema daca nu ai decat motocicleta? Sau vrei sa mergi intr-o excursie de mai multe zile cu motorul?
Iata cateva posibile solutii:
Chingile pentru bagaje
In cazul unor bagaje nu prea voluminoase si de greutate rezonabila, o solutie este reprezentatata de folosirea chingilor elastice, prevazute la capete cu carlige de ancorare.
In functie de cat de greu este bagajul si de suprafata lui, poti folosi de la 2 chingi la 4, utilizand tehnica legarii ain crucea. Ai grija insa la urmatoarele aspecte:
1.Leaga destul de strans astfel incat sa nu ai surpriza ca bagajul tau sa o ia singur la plimbare daca dai in vreo groapa sau treci peste o suprafata denivelata.
2.Acorda atentie suplimentara tipului de carlig cu care chinga este prevazuta. El trebuie sa aiba bucla sufucient de stransa pentru a nu sari de pe suportul de care este ancorat.
Plasele moto pentru bagaje
Pe piata moto exista mai multe variante de plase, pe care le poti folosi cu success in ancorarea bagajelor atunci cand pleci la drum. Confectionate din fibra elastica si rezistenta, ele formeaza un fel de anavoda in jurul bagajelor, impiedicandu-le sa alunece de pe sa.
In functie de modelul plasei, ea poate avea 4, 6 sau 8 carlige de ancorare.
Tankbag-ul pentru rezervor
Nu numai saua mototocicletei poate duce bagajul tau, ci si rezervorul, asta bineinteles in cazul in care modelul motocicletei tale are rezervor lat in partea superioara.
Aceste aportbagajea ingenioase sunt prevazute, la partea inferioara, cu un buzunar special in care se introduc magneti de diferite dimensiuni, cu ajutorul carora tankbag-ul se va fixa de rezervor.
Suplimentar, el este prevazut si cu o chinga care va fi infasurata in jurul ghidonului motocicletei, plus husa speciala impermeabila, pe marimea si forma lui, folositoare in caz de ploaie.
Topcase-ul
Acest gen de portbagaj, special pentru motocicleta, este singurul care lasa loc liber pentru un eventual pasager, deoarece se monteaza in partea din spate a motocicletei, pe suporti metalici speciali.
Confectionat dintr-un pastic rezistent, insa elastic, topcase-ul vine in multe variante de capacitati, in functie de marimea bagajului carat. Prevazut cu cheie si incuietoare la suportul de prindere, el poate fi lasat fara probleme pe motocicleta, in cazul unei opriri peste noapte, cand va cazati.
In plus, benzile reflectorizante de pe el te fac mult mai vizibil pentru o masina care vine din spate, pe timpul noptii, deoarece vopseaua reflectorizanta iti va semnala mai bine prezenta in trafic.
Oricare din optiuni ai alege, asigura-te ca greutatea bagajului carat nu depaseste limitele tipului de echipament de carat folosit si nu este asezat astfel incat sa iti pericliteze condusul.
Autor: Tashulina
Noutati