Intretinere si examinare
2/254
calendar_month 02 Feb 2012, 18:32
Examinarea uzurii pneurilor - se verifica pneurile de ambutisare si daca au mai ramas macar 0,15mm din zimtii de aderenta. Se verifica presiunea anvelopelor, pneurile cu o presiune incorecta pot avea o viata scurta.

Testele uzurii rulmentilor
Se smucesc usor teurile de amortizoare din fata si din spate, verificand si simtind jocul din rulmenti.

De asemenea prin miscarea rotilor din fata si din spate dintr-o parte in alta, si lasate sa se balanseze. In mod normal, jocurile in rulmenti duc la lipsa sigurantei in transport.

Verificarea directiei - Se verifica uzura
Se examineaza filtrul de aer, care trebuie curatat si instalat corespunzator.

Nisipul nu trebuie sa ajunga in motor pentru a nu produce uzuri.

Verificarea nivelului fluidelor
Lichidul de frana decolorat sau cu nivelul scazut, nivelul scazut al lichidului de racire, sau daca este murdar, sunt toate semne rele.

Nivelul uleiului in carterul motor sau nivelul uleiului transmisiei.

Verificarea vizuala
Verificarea vizuala pentru rugina, ori scurgeri de rugina, ulei sau carburant, verificarea gradului de ruginire a rezervorului, continuitatea firelor electrice, uzura lantului, uzura pinionului, conditia izolatiilor, verificarea de crapaturi in plastic sau in fibra de sticala, sau in metal, sau de pori.

Verificarea comenzilor
Verificarea franelor a grosimii discurilor si placutelor, si capacitatii de blocare a rotilor prin franare, semnalizare si claxon.

Un drum de testare
Verificarea fumului de la esapament, daca arde lichid de racire, ulei sau exces de carburant, vibratiile grele, zgomotle inegale ale motorului, putere de raspuns a acceleratiei care trebuie sa fie vioaie si sa nu fie insotita de mult fum.

Sursa: MotorClub.ro

Sondaj

Ce capacitate cilindrica ar trebui sa aiba motocicleta unui incepator?