Descoperind motocicleta: 1868-1919
2/282
calendar_month 17 Mai 2012, 09:35
HILDEBRAND & WOLFMUELLER 1,489 cc,

Muzeul Deutsches Zweirad, Necharsulm,
Germania, 1894

Secolul al XIX-lea reprezinta o impresionanta perioada de inventii, una notabila pentru preocuparea cu timpul, spatiul, si viteza.

Prima locomotiva, utilizarea luminii electrice, crearea cinematografiei: influenta acestor avansari tehnologice a fost profund responsabila pentru modul fundamental in care percepem mediul ambiant, si a modului in care ne traim vietile, azi.

Calea ferata ne-a izolat pe viitor A￯n relatia spatiala cu peisajul. Electricitatea ne-a eliberat de rutinele cotidiene dedicate luminii naturale.

Cinematografia cu iluzia sa petrecuta A￯n timp real, schimba sensurile traditionale ale temporalitatii si moralitatii.

Aceste inventii particulare impartasesc mai mult decat continua rezonanta. Ele demonstreaza de asemeni, neobosita natura umana din era industriala - dorinta pentru mai multa viteza, mai mult timp pentru lucru, mai multa distractie, cererea pentru "diferit si mai bun", pe cat de repede posibil. Aceasta afacere, de iubire alaturi de dinamism, este inspirata de motocicleta.

Michaux-Perreaux - Franta, 1868

Sigur ca primele motociclete sunt fascinante in conditiile transparentei intentiilor inventatorilor lor: anume, cum putem sa ne miscam mai repede?

Motocicleta Michaux-Perreaux, a fost creata in Franta in 1868, folosea un motor comercial cu aburi, montat in bicicleta, precum De Dion-Bouton, The Orient, si Thomas, proiectantii au inceput sa experimenteze motoarele cu ardere interna, cu carburant, dar mentinand caracteristicile de baza ale biciletelor.

Inginerul german Gottlieb Daimler care a capatat porecla "Tatal motociletei", folosea de fapt bicicleta cu cadrul si rotile din lemn (wooden "boneshaker", 1885) pentru a testa un motor pe benzina, conceput pentru o trasura cu 4 roti.

Extraordinara motocicleta a lui Felix Millet, construita in 1893, avea un motor cu cinci cilindrii, dispusi in stea, influentat de modelul aerodinamic care reapare, in mod frapant, mai tarziu in extraordinara motocicleta Megola din 1922.

Sursa:www.motorclub.ro

Sondaj

Cursele pe circuit vs cursele pe traseu - care sunt mai spectaculoase?