Xtrem.ro

Recordul de viteza la sol va fi doborat?

Publicat: 27 Aug 2012 09:21

Inginerii britanici de la compania Coswort, creatori de motoare performante care de-a lungul timpului au echipat bolizii de Formula-1, si-au propus sa construiasca o supermasina SSC (Super Sonic Car) cu care sa doboare recordul mondial de viteza, adica 1000 mph (1.609 km/h).

Motorul acestui monstru, care are deja un nume, CA2010 Coswort, va fi plasat in spate, in comparatie cu pozitia sa normala intr-un monopost de F1.

Dar nu va fi motorul principal, ci va deservi sistemele altor motoare. Va produce energia hidraulica pentru a porni un motor cu reactie EJ200 care echipeaza avionul multirol Eurofighter Typhon ce va imprima masinii o viteza de peste 200 mph.

In momentul atingerii acestei viteze, un al treilea motor va intra in functiune. Este vorba de un motor de racheta hibrid, proiectat de Daniel Jubb si care este plasat sub motorul cu reactie Eurofighter Typhon.

Motorul racheta functioneaza cu combustibil solid care arde cand este oxidat in prezenta unui catalizator si o formula concentrata compusa din peroxid si hidrogen.

Acest combustibil este pompat cu mare presiune catre motorul racheta cu un debit de 800 de litri in 20 de secunde.

Fortele de acceleratie vor trece de 3G si se vor mentine timp de 40 de secunde, pana se va atinge viteza de 700 mph, astfel vehiculul trece de bariera sonica, dupa care se va atinge recordul de 1.000 mph. Oprirea vehiculului se realizeaza cu frane aerodinamice si parasute de franare.

Echipa Blodhound spera ca masina sa atinga viteza de 1.050 mph.

Constructia rachetei pe roti are loc intr-un depozit de pe chei din zona istorica a orasului Bristol din sudul Angliei, sub conducerea lui Richard Noble, care in 1983 a atins in cele 2 manse viteza medie de 633 mph.

Noble a construit si SSC Thrust echipat cu doua motoare cu reactie Rolls-Royce cu un consum de kerosen de 18,18 litri pe secunda si o putere de 11.000 CP. In numai 4 secunde se atingea viteza de 100 mph.

SSC Thrust a fost condus de pilotul RAF Andy Green. Aceasta masina a fost prima care a trecut de bariera sunetului, atingand o viteza medie de 763 mph in octombrie 1997 in Black Rock Desert, Nevada.

Pilotul RAF Andy Green, caruia i se mai spune Wing Commander Green, va incerca sa atinga 1000-1050 mph la Hakskeen Pan in Africa de Sud la Cape Nord in vara anului 2012.

In aceasta perioda vor fi stranse fondurile necesare pentru constructia si testarea acestei supermasini. Este ceva neobisnuit pentru echipa Bloodhound SSC, care pregateste stabilirea unui asemenea record, sa dea publicitatii detaliile tehnice ale proiectului.

Proiectul este folosit si ca un program de educatie in 4.000 de scoli din Marea Britanie, pentru a stimula interesul pentru stiinta si inginerie a tinerilor elevi.



Autor: Mihai Nazare
www.pilotmagazin.ro

 
 

Sondaj

Cursele pe circuit vs cursele pe traseu - care sunt mai spectaculoase?