Xtrem.ro

Land Rover Discovery 4 - echipare off road

Publicat: 27 Apr 2012 11:12

Actualizat complet in vara lui 2010, Discovery 4 a intrat pe piata segmentului de off road cu dotari superioare competitoarelor sale.

Motorul bi-turbo diesel V6, cu 600 Nm si 245 CP la 3000 cmc spune totul. Imediat deasupra turatiei de relanti motorul deja pune la bataie 500 Nm, utili pe drumuri accidentate.

Sistemul de franare derivat din cel al lui Range Rover Sport exceleaza atat pe sosea cat si pe off road.

Punctele de prindere ale suspensiei au fost simtitor coborate (42 mm in fata, 62 mm in spate), coborand centrul de greutate si sporind astfel manevrabilitatea.

Sistemul Terrain Response vine acum in varianta imbunatatita, cu a￯￯launch controla￯￯ la programul a￯￯nisipa￯￯, care permite rotilor sa se invarta usor pentru a nu se afunda in nisip, indiferent de puterea cu care se apasa pedala de acceleratie.

De asemenea programul a￯￯rocaa￯￯ a fost revizuit, prin aplicarea unei presiuni de franare mai mica in treapta intai sau marsarier, la viteze sub 5 km/h, pentru a evita astfel balansul caroseriei.

Centrala Terrain Response vine cu 5 programe: general, zapada/macadam/iarba, nisip, noroi si roci, pe display fiind afisate in permanenta pozitia rotilor, unghiul de rotire si sistemele active.

Discovery 4 a pastrat de la predecesorul sau Discovery 3 suspensia pneumatica, de neinlocuit pe drumurile foarte accidentate sau la trecerea peste bolovani mari.

Modelul isi pastreaza dimensiunile mari, de 4,83 metri lungime, 1,91 metri latime, 1,88 metri inaltime si ampatament de 2,88 metri.

Land Rover Discovery 4 are un sistem de tractiune integrala permanenta, ce beneficiaza de diferential central Torsen.

In plus, reductorul cu raport de demultiplicare de 2,93:1 si optional diferential blocabil spate ajuta substantial la coborarea pantelor pe teren accidentat, pastrand o viteza constanta.

 

Sondaj

Urmaresti cursele de Formula 1?