Takuma Sato
1/181
calendar_month 07 Feb 2012, 16:06
Takuma Sato (JPN) - Echipa Super Aguri-Honda

- Data nasterii : 28 ianuarie 1977
- Locul nasterii : Tokyo
- Starea civila : necasatorit
- Inaltime : 163 cm
- Greutate : 60 kg
- Victorii : 0
- Puncte : 38
- GP-uri disputate : 69
- Pole Position-uri : 0
- Podiumuri : 1
- Debut in F1 : 2002 (Melbourne)
- Cel mai bun rezultat : 3
- Locul in Campionatul din 2006 : -

Profil
Debutul lui Takuma Sato in lumea curselor a fost in anul 1996, japonezul de 24 de ani strangand bani pentru a-si cumpara un Kart inainte de a se inscrie in anul urmator in scoala celor de la Honda. De atunci a fost tinut sub aripa protectoare a gigantului producator de motoare si si-a gasit un job platit in anul 1998 in Campionatul Japonez de Ofrmula 3. Chiar si-asa, el a refuzat aceasta oportunitate si s-a mutat in Europa.

Echipa Diamond Racing a devenit casa sa in acel sezon in care a plilotat in cateva curse din Formula Vauxhall inainte de a fi promovat in Formula Opel. A terminat sezonul 1999 pe locul al saselea in Formula Opel Europaana, aceasta serie fiind prima in care a concurat intreg sezonul, mai participand insa si la cateva etape din F3-ul britanic. Prima intalnire cu masinile de Formula 1 a venit in anul 2000 cand a sustinut cate un test pentru BAR si Jordan, semnand in cele din urma un contract de pilot de teste pentru sezonul 2001 in cadrul echipei BAR.

A continuat in F3 si a castigat titlul cu 12 victorii din 13 posibile, otinand astfel un rezultat foarte prestigios. Tot in acest an a mai castigat si cursa Marlboro Masters de la Zandvoort, ca si pe cea de la Macau.

A mai facut un pas inainte carte Formula 1 cand a semnat un contract de pilot cu Jordan pentru sezonul 2003. El a terminat acest sezon cu o clasare pe locul al cincilea in ultima cursa (Suzuka). Sustinut puternic de Honda si-a petrecut sezonul 2003 ca pilot de teste la BAR, inainte de a fi chemat sa piloteze la ultima cursa a sezonului in Japonia, imlocuindu-l pe Jacques Villeneuve. Sato a fcut o cursa buna si a terminat pe locul 6.

Intorcandu-se in Formula 1 ca pilot plin in 2004, Sato s-a dovedit rapid inca de la inceput, insa fiabiliatea monopostului i-a jucat feste. In timp ce coechipierul sau strangea rezultat bun dupa rezultat bun, Sato nu era atat de norocos. Locul 8 la general a fost un rezultat rezonabil pentru japonez, cel mai bun rezultat al sau fiind un loc trei in Marele Premiu al Statelor Unite la Indianapolis.

In 2005, Sato nu a mai reusit parcursul bun din 2004, reusind sa obtina un singur punct, fapt care i-a determinat pe oficialii de la Honda sa-l inlocuiasca cu Rubens Barrichello. Cu toate acestea, Sato a gasit rapid o mana intinsa de la fostul pilot nipon Aguri Suzuki, acesta instalandu-l ca prim pilot la noua echipa Super-Aguri.

Propulsat de motoare Honda din anii trecuti, sasiul Arrows preluat si modificat de Super Aguri s-a dovedit a fi un adevarat fiasco, cel mai bun rezultat fiind obtinut in Brazilia, la cursa finala a sezonului, unde Sato a terminat in pozitia a zecea.

Pentru 2007, Super Aguri are ambitii mari, echipa nipona anuntand ca doreste obtinerea primelor puncte si de ce nu, chiar urcarea pe podiumul unei curse.

Cariera:
1997 Karting, Japonia, 1A￯
1998 F. Opel, Anglia
1999 F. Opel, Europa, 1A￯ / F3, Anglia
2000 F3, Anglia, 3A￯
2001 F3, Anglia, 1A￯ / Macao, 1A￯ / Zandvoort, 1A￯
2002 F1 (Jordan), 15A￯, 2 puncte
2003 F1 (BAR), pilot de teste
2004 F1 (BAR), 8A￯, 34 puncte
2005 F1 (BAR), 23A￯, 1 punct
2006 F1 (Super Aguri), 0 puncte



Sondaj

Care e cel mai important criteriu in alegerea rolelor?