Ralf Schumacher
calendar_month 07 Feb 2012, 16:50
Ralf a pilotat karturi de la o varsta frageda, insa si-a lansat cariera de pilot odata cu Formula 3 in anul 1994, alaturandu-se echipei WTS Racing, echipa care aparitnea mentorului fratelui sau, Willi Weber.
Ralf Schumacher (GER) - echipa Toyota
Data nasterii : 30 iunie 1975
Locul nasterii : HArth-HermAlheim
Starea civila : casatorit, 1 copil
Inaltime : 178 cm
Greutate : 73 kg
Victorii : 6
Puncte : 337
GP-uri disputate : 163
Pole Position : 6
Podiumuri : 25
Debut in F1 : 1997 (Melbourne)
Locul in Campionatul din 2006 : 10
Profil
Ralf a pilotat karturi de la o varsta frageda, insa si-a lansat cariera de pilot odata cu Formula 3 in anul 1994, alaturandu-se echipei WTS Racing, echipa care aparitnea mentorului fratelui sau, Willi Weber. Prima sa victorie pentru acesta echipa a venit la sfarsitul sezonului 94, iar punctele castigate l-au ajutat sa termine pe locul 3 la general, in spatele lui Jorg Muller si Alexander Wurz.
Al doilea sau sezon aici a insemnat o lupta pentru titlu cu Norberto Fontana, lupta pe care a pierdut-o. In anul 1996 a progresat la Formula 3000, castigad trei curse si titlul in ultima etapa a campionatului. In anul 1997 isi face debutul in Formula 1 cu echipa Jordan. S-a dovedit a fi rapid, reusind primul sau podium, un loc trei in Argentina, a treia cursa a sezonului.
Desi era foarte rapid, Ralf facea multe accidente. In acest sezon el abandoneaza in 10 curse, jumatate din abandonuri fiind legate de accidente, si parea ca si sezonul 1998 va fi la fel. Avandu-l coechipier pe Damon Hill, pana la mijlocul sezonului aratat ca si el, ca si Michael, poate performa in conditii de ploaie, aducand primul punct al sezonului pentru Jordan in cursa de la Silverstone.
Dupa acea cursa, a aratat viteza si consistenta, totul culminand cu cea mai buna clasare a carierei sale de pana atunci, un loc doi in conditii ingrozitoare la Spa. In ciuda rezulatelor bune, termina sezonul al 10-lea la general si decide sa treaca la Williams, avadu-l partener pe Alez Zanardi in 1999. A vizitat des podiumul pe parcursul sezonului, devansandu-si choechipierul campion in CART care nu a reusit sa castige nici macar un punct.
Ralf avea 19 puncte si era al saselea la general in mijlocul sezonului, continuand sa-si impresioneze nu numai sefii, ci chiar pe majoritatea celor implicati. Pasiunea sa era evidenta, la fel cum era si faptul ca reusise sa-si controleze stilul de pilotaj. A terminat sezonului cu 35 de puncte, in timp ce in dreptul coechipierului sau statea cifra zero.
A ramas cu Williams in 2000, echipa avand acum motoare BMW. Desi multi au crezut ca echipa va fi una de mijlocul plutonului in cel mai bun caz, parere pe care o impartaseau pana si cei din Williams, Ralf a reusit cateva curse foarte bune pe parcursul sezonului, printre care s-a numarat si un podium in prima etapa, iar echipa a terminat pe locul 3 in clasamentul Costructorilor.
In anul 2001 intregistreaza prima sa victorie din cariera, plus inca doua pana la final. Un sezon bun la pus in situatia de a se lupta cu David Coulthard si Rubens Barrichello pentru locul 2 in clasamentul Pilotilor, insa nu reuseste sa-i invinga pe cei doi si termina al patrulea la general.
Anul 2002 nu debuteaza bine pentru Ralf, el si Barrichello fiind implicati intr-un incident din primul tur al primei etape. Pilotul echipei Williams a zburat peste brazilian si a aterizat in nisip, din fericire nevatamat. Malaiezia s-a dovedit o etapa mult mai buna caci Ralf castiga aici prima si ultima sa cursa din acel sezon. Ferrari s-a dovedit o echipa mult prea puternica, iar neamtul a trebuit sa se multumeasca cu locul 4 inca o data.
In 2003 Ralf reuseste un mijloc de sezon extraordinar, castigand doua curse consecutiv, Europa si Franta. Totusi, neamtul n-a reusit sa se mentina la acelasi ritm, iar un accident dur in timpul unor teste dinaintea Marelui Premiu al Italiei il face pe Ralf sa piarda aceasta cursa. Pana la finalul sezonului el mai castiga doar 5 puncte si termina pe un dezamagitor loc 6 la general.
Anul 2004 trebuia sa fie unul foarte reusit, insa monopostul FW26 n-a putut sa tina piept dominatului Ferrari, iar echipa a mai fost intrecuta si de BAR si Renault. Pentru Ralf acesta a fost un sezon pe care trebuie sa-l uite cat mai repede el fiind protagonistul unui urias accident in timpul Marelui Premiu al Statelor Unite, accident care l-a facut sa pierda o buna parte din sezon pentru a-si putea reface spatele ranit in accident.
Schumacher a luat parte la ultimele trei curse ale sezonlui alaturi de Williams, terminand foarte bine pe locul al doilea in Japonia, preocuparea sa imediata fiind ritmul celor de la Toyota, echipa cu care a semnat un contract pentru sezoanele 2005, 2006 si 2007.
Desi nu a reusit sa tina ritmul cu noul sau coechipier de la Toyota, Jarno Trulli, in calificari, Ralf s-a descurcat remarcabil in curse, incheind la finalul sezonului pe un excelent loc sase, cu 45 de puncte acumulate si doua urcari pe podium. De asemenea, nu trebuie omis pole-positionul obtinut la Suzuka, pe circuitul de casa al celor de la Honda.
Trecerea la pneurile Bridgestone a reprezentat o acomodare grea pentru Toyota, lucru reflectat si in performantele pilotilor, Ralf incheind pe locul 10 la general, departe de placuta surpriza din primul an. Urmeaza ultimul an de contract cu echipa nipona, unul de totul sau nimic, atat pentru Ralf, cat si pentru japonezi, aflati in cautare disperata dupa primul succes, dupa investiile masive facute de la intrarea in F1.
Cariera:
1991 NRW Cup & Gold Cup & Karting Junior, Germania, 1A
1992 Karting Germania, ADAC BMW Junior, 2A
1993 ADAC BMW Junior / F3, Germania
1994 F3, Germania, 3A
1995 F3, Germania
1996 F3 & GT, Japonia
1997 F1 (Jordan), 11A, 13 puncte
1998 F1 (Jordan), 10A, 14 puncte
1999 F1 (Williams), 6A, 35 puncte
2000 F1 (Williams), 5A, 24 puncte
2001 F1 (Williams), 4A, 49 puncte
2002 F1 (Williams), 4A, 42 puncte
2003 F1 (Williams), 5A, 58 puncte
2004 F1 (Williams), 12 curse, 9A, 24 puncte
2005 F1 (Toyota), 6A, 45 puncte
2006 F1 (Toyota), 10A, 20 puncte
Noutati