Kimi Raikkonen
1/188
calendar_month 07 Feb 2012, 16:28
Locuieste in ElveE￯ia si este casatorit cu Jenni Dahlman, fosta Miss Scandinavia. De mic, Kimi a manifestat un interes crescut pentru sporturi, fiind bun in toate sporturile practicate, avand un simt al victoriei deosebit.

Kimi Raikkonen (FIN) - Echipa Ferrari

Data nasterii: 17 octombrie 1979
Locul nasterii: Espoo
Starea civila: casatorit
Inaltime: 175 cm
Greutate: 62 kg
Victorii: 9
Puncte: 346
GP-uri disputate: 105
Pole Position-uri: 11
Podiumuri: 36
Debut in F1: 2001 (Melbourne)

Profil
Kimi Raikkonen si-a "prins urechile" in karting-ul national si international inca de la varsta de 10 ani, inainte de a concura cu masini sport in 1999. Aici a pilotat in 4 curse pentru Haywood Racing, terminand al patrulea in cursa de debut si fiind nevoit sa abandoneze in celelalte trei din cauza problemelor tehnice.

A participat, de asemenea, si in Formula Ford Euro Cup unde a terminat al cincilea. Semnand cu Manor Motor Sport, a castigat pentru curse in patru si a iesit Campion al seriei Formula Renault Winter.

Ramanand la Manor, in 2000 participa in Campionatul Britanic Renault, luand titul relativ usor dupa ce a castigat 7 curse din 10 posibile si a urcat pe podium in fiecare cursa; tot aici a intregistrat 7 pole position-uri si 6 cele mai rapide tururi de circuit.

Tot pe parcusul acestui an a participat si in Formula Renault unde a avut 2 victorii, doua pole-uri si doua cele mai rapide tururi. Din 23 de curse in care a luat startul, Kimi are o rata de succes mai mare de 50%, castigand in total 13 dintre ele, si facandu-l pe patronul echipei Sauber, Peter Sauber, sa isi ia notite.

Si-a facut apoi debutul in Formula 1 in cadrul echipei elvetiene - anul 2001. Si asta dupa ce a participat in numai 23 de curse, fara vreuna in F3 sau F3000. Totusi, FIA i-a oferit Super Licenta datorita performantelor promitatoare pe care le-a avut in cateva teste.

In septembrie 2000 Kimi a urcat pentru prima data la volanului unui monopost de Formula 1, dupa care au urmat cateva sesiuni la Jerez si Barcelona peste 3 luni.

In anul sau de debut a avut performante foarte bune si si-a ajutat echipa sa obtina cel mai bun rezultat in batalia conctructorilor. In ciuda opiniilor negative din momentul intrarii sale in acest sport, cursele sale bune n-au trecut neobservate si a fost ales de McLaren pentru a ocupa locul lasat liber de dublul Campion Mondial, Mika Hakkinen.

Tanarul Finlandez a reusit niste rezultate foarte bune in 2002 si si-a depasit in calificari de mai multe ori experimentatul coechipier (Coutlhard). A fost, de asemenea, extrem de aproape de a castiga prima sa cursa, insa, din pacate, tanarul de numai 22 de ani a iesit prea larg in virajul Adelaide din cauza uleiului de pe pista lasat de motorul explodat al Toyotei lui McNish, cedand victoria in fata lui Michael Schumacher.

Kimi Raikkonen si-a confirmat insa potentialul in anul 2003. Finlandezul a castigat prima sa cursa la Malaiezia si a luptat cu Michael Schumacher pentru tilul de Campion pana in ultima cursa. 2004 trebuia sa fie unul foarte bun pentru Kimi, insa a fost un sezon dezamagitor, cu numai cateva puncte.

McLaren Mercedes a inceput sezonul cu noul sasiu MP4-19 si nu a tercut mult pana sa realizeze ca pur si simplu masina nu este competitiva.

In timp ce Raikkonen abandona cursa dupa cursa cu probleme mecanice, era usor de observat si de inteles lipsa sa de motivatie. Inarmat cu mult mai competitiva specificatie 'b' a sasiului, de la mijlocul sezonului si pana la final a ridicat stacheta si a devenit iarasi un pilot care castiga puncte in mod regulat.



Fara sa aiba prea multa competitie in partea coechipierul sau si cu probleme de fiabilitate la inceputul sezonului, Raikkonen a reusit sa termine doar al saptelea la general cu o victorie la Spa-Francorchamps. In 2005, McLaren ii ofera lui Kimi un nou coechipier, Juan Pablo Montoya, si poate si o masina competitiva inca de la inceput.

Cu sapte victorii obtinute, Kimi Raikkonen a fost principalul contracandidat al lui Fernando Alonso la castigarea titlului mondial, dar finlandezul a ocupat la finalul anului locul secund, tradat de unele greseli copilaresti, dar si victima a reglemenarilor FIA, care au interzis schimbul de pneuri in timpul curseul (n.r.-Marele Premiu al Europei de la Nurburgring este elocvent in acest sens).

A urmat un an 2006 complet ratat, Kimi nereusind sa castige nici o cursa, lasand de multe ori impresia ca este plictisit de tot ceea ce se intampla in jurul sau. Marea provocarea a venit la finalul sezonului, cand a fost anuntata oficial trecerea sa la Ferrari, pentru a acoperi locul lasat descoperit in Scuderie de retragerea lui Michael Schumacher. Sezonul 2007 se anunta unul al redescoperiri gustului victoriei pentru Raikkonen, care va trebui sa faca fata unei acerbe concurente venite din interior de la Felipe Massa.

Cariera:
1998 Karting, Finland, 1A￯
1999 Karting FA, Finland, 2A￯ / Karting FSuper A, International, 10A￯
2000 F. Renault, Anglia, 1A￯
2001 F1 (Sauber), 10A￯, 9 puncte
2002 F1 (McLaren), 6A￯, 24 puncte
2003 F1 (McLaren), 2A￯, 91 puncte
2004 F1 (McLaren), 7A￯, 45 puncte
2005 F1 (McLaren), 2A￯, 112 puncte
2006 F1 (McLaren), 5A￯, 65 puncte

Sursa: onlinesport

Sondaj

Ai incerca parapanta intr-un cadru organizat?