Giancarlo Fisichella
1/182
calendar_month 07 Feb 2012, 16:07
Giancarlo Fisichella, nascut pe 14 ianuarie 1973, la Roma, Italia, poreclit Fisico sau Fisi, este un pilot de Formula 1, actualmente la Ferrari. La fel ca majoritatea pilotilor de Formula 1, Fisichella a inceput sa conduca karturi inca de mic copil.

Giancarlo Fisichella (ITA) - echipa Renault
Data si locul nasterii: 14.01.1973 (Roma, Italia)
Inaltime: 1,72 m
Greutate: 67 kg
Starea civila: Casatorit, doi copii
GP-uri disputate: 178
Victorii: 3
Pole-position: 3
Podiumuri: 18
Puncte: 246
Debut: 1996 (Melbourne)

Profil:

Giancarlo era al doilea la Kart cand a avut parte de prima experienta cu o masina de curse, in anul 1991, in Formula Alfa Boxer. A concurat apoi pentru trei sezoane in Formula 3, pilotand pentru RC Motorsport. A fost si aici al doilea pana in 93, iar in 1994 a luat titlul, acelasi an in care a castigat etapa tinuta la Monaco.

Trecerea la International Touring Car Championship ca pilot al echipei Alfa Romeo in 95 si 96 nu a insemnat ca dragostea sa pentru monoposturi s-a sfarsit, si isi face debutul in Formula 1 in anul 1996, cu Minardi, fiind mai tarziu inlocuit cu Giovanni Lavaggi.

Giancarlo a inflorit cand s-a mutat la Jordan in 97, luand un loc doi in Marele Premiu al Belgiei, conducand chiar in MP al Germaniei inainte de a abandona din cauza unor probleme tehnice. Terminand sezonul 97 pe locul 8 la general, se muta la Benetton in anul 1998. Aici a reusit primul sau pole position din cariera, doua locuri doi si termina sezonul pe al noualea la general, cu 16 puncte.

Italianul a parut ca este una dintre noile stele ale Formulei 1, insa sezonul 99 nu s-a terminat asa cum ar fi sperat el sa se termine. Terminand al noulea cu numai 13 puncte, spera la o schimbare a situatie in 2000, lucru care nu s-a implinit. In 2001 i s-a adus un nou partener, Jenson Button, dupa ce Alexander Wurz a fost concediat.

La sfarsitul anului 2000, cand la Renault a venit Flavio Briatore, acesta a anuntat ca Giancarlo nu va mai fi pilotul Renault incepand cu 2002, lucru care s-a dovedit adevarat.

Dupa un an dezastruos italianul a facut schimb cu Jarno Trulli la Jordan, avandu-l acum coechipier pe Takuma Sato. Nu a fost sezonul la care spera, iar dupa ultima cursa a anului el nu avea decat 7 puncte in dreptul sau, urmare a trei clasari pe locul 5 si un loc 6. Acum, cu motoare Ford in masinile EJ13, pilotul italian spera la un sezon mult mai bun in 2003.

Insa anul 2003 a fost cel mai dificil sezon al sau, chiar daca a obtinut prima sa victorie in Formula 1 - Braziliaia. Motivatia sa a avut de suferit, trebuind sa piloteze un Jordan care nu stralucea la capitolele performanta sau fiabilitate. Un coechipier nou-nout il astepta pe Fisico la Sauber in 2004.

Locul 11 la general in 2004 cu Sauber poate ca nu a fost un rezultat minunat pentru Fisichella, insa cele noua puncte castigate cu un loc patru si un loc 5 nu sunt nu sunt ceva de trecut cu vederea.

Punctul slab al lui Giancarlo in sezonul 2004 l-au reprezentat pneurile Birdgestone pe care echipa si C23-ul nu le puteau intelegea in calificari. Astfel, Fisichella a pornit cel mai adesea din spatele grilei preferand un rezervor mai plin si incercand mai apoi sa treaca de ceilalti piloti. N-a fost interesant, insa a mers bine pentru Giancarlo Fisichella si ca rezultat se intoarce la Renault si Flavio Briatore din acest sezon.

Anul 2005 a inceput fabulos pentru Fisico, obtinand pole-position si victorie in Australia, dar a continuat cu rezultate din ce in ce mai slabe. Mereu aflat in umbra coechipierului Fernando Alonso, aflat in drumul spre primul titlu mondial, Fisichella a indeplinit rolul de locotenent, apritiile sale pe podium fiind in numaru de doua, in afara cursei de la Antipozi.



Urmatorul sezon a inceput in conditii aproape identince cu preceentul, Fisichella obtinand o victorie timpurie in Malayesia, dupa care a urmat un nou con de umbra, din care italianul nu a mai iesit pana la finalul sezonului, in pofida locului patru din clasamentul general final, aceasta fiind cea mai buna clasare a sa in Formula 1.

Dupa retragerea lui Michael Schumacher, Fisichella a ajuns, alaturi de David Coulthard, unul dintre veteranii Formulei 1, plecarea lui Fernando Alonso la McLaren deschizandu-i lui Giancarlo calea spre marea incercare: atacarea titlului mondial.

Cariera:

84/88 Karting
1989 Karting, Europa, 2A￯ / Karting, International, 4A￯
1990 Karting 100cc, Italia, 5A￯
1991 F. Alfa Boxer
1992 F3, Italia, 8A￯
1993 F3, Italia, 2A￯
1994 F3, Italia, 1A￯
1995 DTM, 15A￯
1996 F1 (Minardi), 17A￯, 0 puncte
1997 F1 (Jordan), 9A￯, 20 puncte
1998 F1 (Benetton), 8A￯, 16 puncte
1999 F1 (Benetton), 9A￯, 13 puncte
2000 F1 (Benetton), 6A￯, 18 puncte
2001 F1 (Benetton), 11A￯, 8 puncte
2002 F1 (Jordan), 11A￯, 7 puncte
2003 F1 (Jordan), 12A￯, 12 puncte
2004 F1 (Sauber), 11A￯, 22 puncte
2005 F1 (Renault), 5A￯, 58 puncte
2006 F1 (Renault), 4A￯, 72 puncte

Sursa: Onlinesport

Sondaj

Ai incerca parapanta intr-un cadru organizat?