Giancarlo Fisichella

calendar_month 07 Feb 2012, 16:07
Giancarlo Fisichella (ITA) - echipa Renault
Data si locul nasterii: 14.01.1973 (Roma, Italia)
Inaltime: 1,72 m
Greutate: 67 kg
Starea civila: Casatorit, doi copii
GP-uri disputate: 178
Victorii: 3
Pole-position: 3
Podiumuri: 18
Puncte: 246
Debut: 1996 (Melbourne)
Profil:
Giancarlo era al doilea la Kart cand a avut parte de prima experienta cu o masina de curse, in anul 1991, in Formula Alfa Boxer. A concurat apoi pentru trei sezoane in Formula 3, pilotand pentru RC Motorsport. A fost si aici al doilea pana in 93, iar in 1994 a luat titlul, acelasi an in care a castigat etapa tinuta la Monaco.
Trecerea la International Touring Car Championship ca pilot al echipei Alfa Romeo in 95 si 96 nu a insemnat ca dragostea sa pentru monoposturi s-a sfarsit, si isi face debutul in Formula 1 in anul 1996, cu Minardi, fiind mai tarziu inlocuit cu Giovanni Lavaggi.
Giancarlo a inflorit cand s-a mutat la Jordan in 97, luand un loc doi in Marele Premiu al Belgiei, conducand chiar in MP al Germaniei inainte de a abandona din cauza unor probleme tehnice. Terminand sezonul 97 pe locul 8 la general, se muta la Benetton in anul 1998. Aici a reusit primul sau pole position din cariera, doua locuri doi si termina sezonul pe al noualea la general, cu 16 puncte.
Italianul a parut ca este una dintre noile stele ale Formulei 1, insa sezonul 99 nu s-a terminat asa cum ar fi sperat el sa se termine. Terminand al noulea cu numai 13 puncte, spera la o schimbare a situatie in 2000, lucru care nu s-a implinit. In 2001 i s-a adus un nou partener, Jenson Button, dupa ce Alexander Wurz a fost concediat.
La sfarsitul anului 2000, cand la Renault a venit Flavio Briatore, acesta a anuntat ca Giancarlo nu va mai fi pilotul Renault incepand cu 2002, lucru care s-a dovedit adevarat.
Dupa un an dezastruos italianul a facut schimb cu Jarno Trulli la Jordan, avandu-l acum coechipier pe Takuma Sato. Nu a fost sezonul la care spera, iar dupa ultima cursa a anului el nu avea decat 7 puncte in dreptul sau, urmare a trei clasari pe locul 5 si un loc 6. Acum, cu motoare Ford in masinile EJ13, pilotul italian spera la un sezon mult mai bun in 2003.
Insa anul 2003 a fost cel mai dificil sezon al sau, chiar daca a obtinut prima sa victorie in Formula 1 - Braziliaia. Motivatia sa a avut de suferit, trebuind sa piloteze un Jordan care nu stralucea la capitolele performanta sau fiabilitate. Un coechipier nou-nout il astepta pe Fisico la Sauber in 2004.
Locul 11 la general in 2004 cu Sauber poate ca nu a fost un rezultat minunat pentru Fisichella, insa cele noua puncte castigate cu un loc patru si un loc 5 nu sunt nu sunt ceva de trecut cu vederea.
Punctul slab al lui Giancarlo in sezonul 2004 l-au reprezentat pneurile Birdgestone pe care echipa si C23-ul nu le puteau intelegea in calificari. Astfel, Fisichella a pornit cel mai adesea din spatele grilei preferand un rezervor mai plin si incercand mai apoi sa treaca de ceilalti piloti. N-a fost interesant, insa a mers bine pentru Giancarlo Fisichella si ca rezultat se intoarce la Renault si Flavio Briatore din acest sezon.
Anul 2005 a inceput fabulos pentru Fisico, obtinand pole-position si victorie in Australia, dar a continuat cu rezultate din ce in ce mai slabe. Mereu aflat in umbra coechipierului Fernando Alonso, aflat in drumul spre primul titlu mondial, Fisichella a indeplinit rolul de locotenent, apritiile sale pe podium fiind in numaru de doua, in afara cursei de la Antipozi.
Urmatorul sezon a inceput in conditii aproape identince cu preceentul, Fisichella obtinand o victorie timpurie in Malayesia, dupa care a urmat un nou con de umbra, din care italianul nu a mai iesit pana la finalul sezonului, in pofida locului patru din clasamentul general final, aceasta fiind cea mai buna clasare a sa in Formula 1.
Dupa retragerea lui Michael Schumacher, Fisichella a ajuns, alaturi de David Coulthard, unul dintre veteranii Formulei 1, plecarea lui Fernando Alonso la McLaren deschizandu-i lui Giancarlo calea spre marea incercare: atacarea titlului mondial.
Cariera:
84/88 Karting
1989 Karting, Europa, 2A / Karting, International, 4A
1990 Karting 100cc, Italia, 5A
1991 F. Alfa Boxer
1992 F3, Italia, 8A
1993 F3, Italia, 2A
1994 F3, Italia, 1A
1995 DTM, 15A
1996 F1 (Minardi), 17A, 0 puncte
1997 F1 (Jordan), 9A, 20 puncte
1998 F1 (Benetton), 8A, 16 puncte
1999 F1 (Benetton), 9A, 13 puncte
2000 F1 (Benetton), 6A, 18 puncte
2001 F1 (Benetton), 11A, 8 puncte
2002 F1 (Jordan), 11A, 7 puncte
2003 F1 (Jordan), 12A, 12 puncte
2004 F1 (Sauber), 11A, 22 puncte
2005 F1 (Renault), 5A, 58 puncte
2006 F1 (Renault), 4A, 72 puncte
Sursa: Onlinesport
Noutati





Sondaj