Felipe Massa

calendar_month 07 Feb 2012, 16:24
Felipe Massa (BRA) - Echipa Ferrari
Data nasterii: 25.04.1981
Locul Nasterii: Sao Paolo, Brazilia
Inaltime: 1,66 kg
Greutate: 59 kg
Stare civila: Necasatorit
GP-uri disputate: 71
Victorii: 2
Pole-position: 3
Podiumuri: 7
Puncte: 107
Debut: 2002 (Melbourne)
Profil
Peter Sauber este binecunoscut pentru talentul sau de a descoperi noi piloti; la sfarsitul sezonului 2000 el l-a adus pe tanarul finlandez Kimi Raikkonen sa testeze pentru el. Imediat l-a semnat pe tanar si i-a dat un volan pentru sezonul 2001, iar restul este istorie. Raikkonen prefera sa mearga la McLaren si-l lasa in urma pe omul care l-a facut vedeta, iar Peter este nevoit sa caute in alta parte un al doilea pilot, si inca o data un tanar in accedenta va avea sansa de a pilota in F1.
Felipe Massa, nascut la 25 aprilie 1982 in Brazilia, avea numai 19 ani cand a debutat pe Albert Park in Formula 1. Felipe a petrecut multi ani in karting, incepand cu anul 1990 cand a terminat al patrulea in categoria Micro-Kart in Sao Paolo. Al saselea in anul urmator si al treilea in 93, el continua sa alege in kart pana in anul 1998 cand si-a facut debutul in Formula Chevrolet cu un loc 5, urmand sa castige titlul in sezonul urmator.
In 2000 castiga titlul de Campion in Formula Renault italiana, urmat in anul 2001 de inca un titlu pe numele sau in Formula Renault europeana. Tot in 2001 devine Campion la Formula 3000 inaibte cu o cursa de terminarea sezonului.
Toata lumea spune lucruri frumoase despre el, incepand cu Peter Sauber, care a fost convins de primele tururi rapide din testul de la Mugello si i-a dat un volan tanarului pentru sezonul 2002.
Debutul sau a fost unul bun, cu un ritm bun, insa lucrul care a mai iesit in evidenta a fost inclinatia sa catre "nebunie" care l-a trimis de multe ori in locurile de degajare ale circuitelor.
Cel mai bun rezultat din acest sezon este un loc 5 in Spania, chiar daca in spatele coechipierului sau Nick Heidfeld, insa si alte doua locuri 6. Nu a fost de-ajuns pentru ca brazilianul sa ramana in Formula 1, dar dupa ce a petrecut un sezon ca pilot de teste la Ferrari in 2003, Felipe s-a intors la Sauber in 2004.
Dupa ce a scapat de cateva laturi mai neprelucate in timp ce a testat pentru Ferrari, Massa era dornic sa arate ca merita cu prisosinta sa fie in Formula 1. El castiga puncte in curse si se claseaza al 12-lea in clasamentul general al pilotilor, insa nu reuseste sa egaleze ritmul coechipierului sau Giancarlo Fisichella.
Punctul de maxima intensitate al sezonului 2004 pentru Massa n-a fost locul 4 obtinut la Spa Francorchamps, ci faptul ca a condus vreme de un tur cursa din tara sa natala, utima etapa a Campionatului.
Pentru 2005 Massa ramane la Saber in cel de-al treilea sau sezon complet de Formula 1. Deja nemaifiind un debutat, Massa trebuie sa invinga un nou coechipier si fost Campion Mondial, Jacques Villeneuve, si inarmati cu ceea ce multi cred ca va fi un pachet foarte competitiv (C24-ul), Massa si Sauber spera sa fie surpriza anului 2005.
Sezonul 2005 nu a fost deloc usor pentru Massa si Sauber, dar cu toate acestea, tanarul brazilian a reusit sa adune 11 puncte si sa-l eclipseze pe mult mai titratul sau coechipier, cel mai bun rezultat obtinut de Felipe venind, culmea, chiar pe circuitul de casa al lui Villneuve, de la Montreal, unde Massa a incheiat al patrulea.
Anul 2006 i-a adus brazilianului mult visatul loc de titular la Ferrari, unde l-a ajutat pe Michael Schumacher in tenativa acestuia de a-si trece in palmares al optulea titlu mondial. Bun locotenent, Massa a reusit sa obtina si primele victorii, prima dintre ele pe circuitul de la Istanbul, iar a doua chiar in fata propriilor fani de la Interlagos, devenind astfel primul brazilian care castiga Grand-Prix-ul de casa, dupa regretatul Ayrton Senna.
O data cu retragerea lui Michael Schumacher, pentru Felipe Massa anul 2007 ramane unul de importanta majora in cariera sa, avand sansa sa se dueleze pentru titlul mondial, desi lupta pentru intaietate in cadrul Ferrari nu se anunta deloc usoara, dupa sosirea aomului de gheataa Kimi Raikkonen.
Cariera:
90/97 Karting, Brazilia
1998 F. Chevrolet, Brazilia
1999 F. Chevrolet, Brazilia, 1A
2000 F. Renault, Italia & Europa, 1A
2001 Euro 3000, 1A
2002 F1 (Sauber), 13A, 4 puncte
2003 F1 (Ferrari), pilot de teste
2004 F1 (Sauber), 12A, 12 puncte
2005 F1 (Sauber), 13A, 11 puncte
2006 F1 (Ferrari), 3A, 80 puncte
Sursa: Onlinesport
Noutati




