Esti motociclist...esti invizibil?

Publicat: 10 Apr 2012 09:15

Una dintre cele mai gresite conceptii atunci cand te afli pe motocicleta este aceea ca esti egal in drepturi cu ceilalti participanti la trafic, fie ei in masini, camioane, tractoare sau alt mijloc de locomotie.

Da, la nivel de teorie, iti poti sustine afirmatia. Insa aceasta teorie nu te va incalzi nicidecum in cazul unui accident nefericit, in urma caruia celalalt participant la trafic va declara "nu l-am vazut!"...

Foarte multe accidente au loc in momentul in care tu, motociclistul, consideri ca ceilalti soferi te-au vazut in oglinda retrovizoare sau in cele laterale, doar pentru ca tu te afli in acel moment pe sosea. Total gresit.

In ultimele ore de poligon ale scolii moto, imi amintesc si acum ce mi-a spus instructorul meu: a￯￯Mergi ca si cum ai fi invizibila si nu te astepta in nici un moment ca altcineva sa te fereasca in trafica￯￯.

Vorbe carora la acel moment nu le-am inteles semnificatia si care mi-au sunat putin paranoic. Ei bine, nu erau.

De-a lungul timpului am vazut in trafic si soferi distrati care cu o mana vorbeau la telefon iar cu cealalta schimbau cd-ul din mp3-player, si soferite care nu aveau ce cauta la volan si care se rujau nonsalant in timp ce schimbau banda fara semnal.

Insa am vazut si soferi de autobuz care miscau ditamai mastodontul cativa metri sa imi faca mie loc sa trec sau tiruri care se trageau cat mai langa marginea carosabilului pentru ca eu sa pot depasi mai in siguranta.

Sunt oameni si oameni, si pe toti trebuie sa ii iei ca atare. Insa doar tu trebuie sa ai grija de tine si sa circuli astfel incat sa poti prevedea din timp miscarile celorlalti soferi si sa poti preintampina un eventual accident.

Imi vin in minte cateva reguli pe care incerc sa le aplic la fiecare iesire cu motorul. Incearca sa le aplici si tu:

-Circula intotdeauna cu luminile de intalnire aprinse. Este de ajuns ca motocicleta are dimensiuni mult mai reduse ca o masina, nu ingreuna si tu sarcina soferului de a te vedea in oglinzi.

-Pastreaza intotdeauna distanta fata de vehicului din fata ta. Suficienta pentru ca in cazul unei franari violente a acestuia, sa nu te surprinda si sa te trezesti ca nu mai poti evita impactul.

-Fa-te intotdeauna vizibil. Nu te pozitiona in spatele unei masini, pe centrul acesteia. In afara de faptul ca poti nimeri exact in groapa pe care soferul din fata ta a centrat-o intre rotile masinii, acesta nu te poate vedea in oglinzile laterale si poate trage de volan peste tine, fara rea intentie.

-Fa-te auzit. Destul cat sa se auda bine, o toba putin mai galagioasa te poate salva de multe ori de manevrele bruste ale unor soferi neatenti, ca schimbatul benzilor fara semnal sau deschiderea usilor fara asigurare prealabila. Insa nu exagera. O toba prea galagioasa enerveaza in trafic, asta pe langa faptul ca iti poate aduce o amenda usturatoare sau permisul suspendat.

-Nu croseta in trafic. Da, ai motocicleta ca sa te misti mai usor si mai repede si sa anulezi cozile interminabile de la semafor. Insa asta nu inseamna ca ai anulat si drepturile celorlalti soferi si ca strada este acum a ta. Respecta regulile de circulatie.

-Nu ai prioritate? Opreste-te. Ai prioritate? Opreste-te. Nu, nu e o greseala. Chiar daca circuli pe un drum cu prioritate, asta nu inseamna ca un alt sofer grabit, neatent sau a￯￯cu prioritate de dubaa￯￯ va ezita sa intre inaintea ta intr-o intersectie. Iar tie nu-ti va folosi la nimic pe patul de spital sa stii ca ai avut prioritate...

Sunt cateva reguli minimale, multe care tin de bunul simt, de conduita preventiva si de simtul de autoconservare al fiecaruia. Sper sa va fie de folos.

Tashulina.
Cat de mult ti-a placut acest articol?

Nota obtinuta

7,20(15 voturi)
1991 vizite

Sondaj

Cum ai prefera sa fii legat daca ai practica bungee jumping?

Cele mai citite...
Locatii pentru Bungee Jumping in Romania Cheile Rasnoavei, la 3 km de soseaua Predeal-Rasnov Facilitati : Instalatia este pe locul intai in Europa de Est, si pe locul doi in Europa, dupa Elvetia, cu o inaltime de 137,5 m cu posibilitati de marire pana la 155m, pe o distanta de aproximativ 100 de metri, in functie de greutatea celui care
Sfaturi in caz de fracturi Fracturile Tipuri de fracturi O fractura sau ruptura poate fi cauzata de suprasolicitare, violenta externa sau presiune. Persoana care acorda primul ajutor trebuie sa fie in stare sa deosebeasca o fractura inchisa de una deschisa. Pielea peste o fractura inchisa nu este strapunsa, in timp ce pielea
Saltea vs. izopren - ce alegi? Majoritatea drumetiilor presupun cel putin doua zile de calatorie, deci minim o noapte. Iar cand drumetiile au ca punct de popas zone mai putin locuite, noaptea se petrece de regula la cort. Un cort echipat complet presupune obligatoriu prezenta unui accesoriu care se aseaza pe jos, in interior si
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.