Reglarea ambreiajului

Publicat: 03 Feb 2012 18:03

Prima etapa este la montarea discurilor de ambreiaj. La motocicletele IZH exista 5 (cinci) suruburi, cu arc si butoiase, care sustin discurile de ambreiaj.

La montare se va aveam grija ca suruburile - in general nu sunt cele originale, deci vor diferi, la fel si arcurile, ca dimensiuni - sa fie stranse in mod egal, astfel incat, la strangerea manetei de ambreiaj, discurile, precum si capacelul care le sustine, sa aiba o deplasare axiala, longitudinala, in lungul axului central.

Capacul ce sustine discurile de ambreiaj va iesi de sub colivia in care sunt dispuse discurile, la actionarea manetei de ambreiaj, in mod egal - adica cu aceeasi distanta - pe toata suprafata circulara a coliviei.

A doua etapa in reglarea ambreiajului consta in utilizarea eficace a discurilor, precum si evitarea uzarii intr-un interval de timp scurt a acestora. Astfel, cu motocicleta montata, se va cupla prima viteza, se va elibera maneta de ambreiaj, in acest moment roata din spate trebuind sa fie blocata - sau sa se miste foarte greu -.

Odata actionata maneta de ambreiaj - stransa -, discurile vor trebui sa se slabeasca intre ele permitand deplasarea.

Cuplarea vitezelor - deci apropierea discurilor de ambreiaj - va trebui sa se realizeze undeva pe la mijlocul cursei manetei de ambreiaj. Pentru a realiza (regla) acest lucru, se va desface capacelul din partea stanga a motocicletei (cel prin care se introduce uleiul de transmisie). Cu acel capacel desfacut veti avea acces la surubul de reglaj al ambreiajului.

Acel surub este fixat - mentinut intr-o pozitie fixa - de o contrapiulita. Se desface acea contrapiulita si apoi se va regla surubul - prin infiletare sau desfiletare - pana se va produce fenomenul descris mai sus. Reglarea acelui surub nu este altceva decat micsorarea sau marirea distantei dintre discurile de ambreiaj.

La cuplarea uneia dintre viteze, discurile de ambreiaj vor trebui sa faca foarte bine contact intre ele, iar acest contact sa se realizeze in mod progresiv.

Ambreiajul se va regla neparat cu capacul din stanga dat jos pentru a evita unele probleme, destul de mari, descrise in calatoria spre Campina din Martie, 2002.

Sursa: MotorClub.ro
Cat de mult ti-a placut acest articol?

Nota obtinuta

3,46(48 voturi)
4130 vizite

Sondaj

Ce sport de iarna practicati in mod regulat?

Cele mai citite...
Locatii pentru Bungee Jumping in Romania Cheile Rasnoavei, la 3 km de soseaua Predeal-Rasnov Facilitati : Instalatia este pe locul intai in Europa de Est, si pe locul doi in Europa, dupa Elvetia, cu o inaltime de 137,5 m cu posibilitati de marire pana la 155m, pe o distanta de aproximativ 100 de metri, in functie de greutatea celui care
Sfaturi in caz de fracturi Fracturile Tipuri de fracturi O fractura sau ruptura poate fi cauzata de suprasolicitare, violenta externa sau presiune. Persoana care acorda primul ajutor trebuie sa fie in stare sa deosebeasca o fractura inchisa de una deschisa. Pielea peste o fractura inchisa nu este strapunsa, in timp ce pielea
Saltea vs. izopren - ce alegi? Majoritatea drumetiilor presupun cel putin doua zile de calatorie, deci minim o noapte. Iar cand drumetiile au ca punct de popas zone mai putin locuite, noaptea se petrece de regula la cort. Un cort echipat complet presupune obligatoriu prezenta unui accesoriu care se aseaza pe jos, in interior si
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.