Locatii de zbor in judetul Constanta

Publicat: 07 Feb 2012 14:48

Baltagesti

Decolare: N 44A￯ 29' " E 28A￯ 13' "
Altitudine: Sud, Vest a￯￯ 110m , Nord a￯￯ 90m, Est a￯￯ 60m DH
Orientare: Toate directiile

Descriere: Baltagesti este o zona de zbor formata din doua culmi paralele orientate Est-Vest, situate la mai bine de un kilometru, coama sudica fiind mai inalta si mai lunga. Coama sudica ofera decolari pe directiile Sud-Est, Sud, Sud-Vest si Vest iar cea nordica pe directiile Est, Nord-Est, Nord si Vest.

Toate decolarile sunt complet degajate, intinse si suficient inclinate. Doar Estul, spre satul Galbiori, are mai jos de decolare arbusti mici si rari, pe celelalte directii poti decola si de sub panta in cazul vantului tare.

Decolarea pe sud este si punct de belvedere, poti zari Dunarea spre vest. Medgidia spre Sud si localitatile din campie spre est si nord.

Pe Sud, Est si Vest pietrele abunda la decolare, sunt de toate marimile, totusi nu sunt o problema pentru decolarea cu deltaplanul si parapanta, cu conditia sa fiti atenti la suspante. Pe coama nordica decolarea are un strat moale de iarba pe toata suprafata pantei fiind o placere sa decolezi.

Acces: In functie de directia vantului e bine de stiut cateva detalii:
- pentru zona de zbor orientata pe S, SE, SV si V accesul se face pe drumul serpuit situat la iesirea din satul Galbiori mergand din Constanta spre Harsova;
- pentru orientarile N, NV, V si NE accesul pe drumul de piatra de la intrarea in sat mergand in aceeasi directie.

Din sosea poti sa stabilesti directia vantului astfel ca poti alege exact pe ce zona vei zbura. Chiar daca in timpul zilei se schimba directia vantului, poti muta startul de pe o panta pe alta mergand pe jos cateva minute in cazul cand vrei sa eviti ocolul cu masina prin satul Galbiori .
Aterizare: N A￯ ' " E A￯ ' " Altitudine: aproximativ 80 m NM.

Descriere: Zona de aterizare, pe orice directie, este un spatiu intins din vechea stepa dobrogeana. Nu exista obstacole, totul este neted. Particularitati: Diferenta de nivel maxima de 110 m pe Sud, orientarile pantelor pe toate directiile, accesul facil, decolarea si aterizarea complet degajate si frumusetea peisajului sunt cateva din motivele pentru care aceasta zona este cea mai indragita din Dobrogea Centrala si de Sud. Aici poti face scoala (pe N, NV, V, S si SE ), zboruri de antrenament in patrulare la panta si zbor termic pe orice directie.

Zborurile de durata sunt frecvente, iar castigul maxim de inaltime inregistrat este de 400m. Este zona unde se poate zbura tot timpul anului atat pentru scoala cat si pentru antrenament.
Denumirea pantei vine de la numele satului Baltagesti situat la aproximativ 2,5 km spre vest.

Pentru placerea ta poti privi apusul sau poti vizita a￯￯Izvorul tamaduiriia￯￯ amenajat pe coama sudica, coborand pe nord spre debarcader unde exista un mic lac de acumulare.Acest izvor probabil ca are anumite calitati pentru ca in fiecare an la inceputul lunii mai se aduna multi oameni pentru a participa la o slujba religioasa.

Apa acestui izvor este cu adevarat deosebita, mai ales in perioada lunii mai.
De oriunde ai veni din tara in drum spre litoral si ai cu tine aripa nu ezita sa zbori in aceasta zona pentru ca intr-adevar merita!

Localizare: Este situata la 50 km de Constanta, la 2 km vest de soseaua Constanta-Harsova in dreptul localitatii Galbiori.
Posibilitati de cazare: Zona este foarte buna pentru cort, la baza pantelor covorul de iarba se mentine o buna perioada din an.

Perioada cea mai buna pentru zbor: Pentru zborul de scoala si antrenament in patrulare poti zbura pe intreaga perioada a anului, vara fiind recomandat zborul dupa ora 17, pentru a evita declansarile termice destul de dure pentru aceasta inaltime. Sfarsitul de aprilie a oferit pana in prezent cele mai bune zboruri in termica pe Sud-Est. O perioada interesanta de zburat aici este in luna februarie in timpul asa numitei a￯￯mica varaa￯￯. Nu intamplator poarta acest nume, in toiul iernii temperatura creste pana la 18-19 grade C.

Zapada se topeste pe portiuni astfel ca termica care se formeaza este o placere s-o exploatezi. Dureaza cam o saptamana, suficient sa te poti antrena in termica blanda care urca pe coama de sud.
Autor: Doru Isofache Tel: 0723 540913, 021-4136035, 0241-673578

Palazu Mic
Decolare: N 44A￯ 27' " E 28A￯ 31' "
Altitudine: 50m DH
Orientare: Est, Nord-Est, Sud-Est

Descriere: Zona este lina, fara nici un obstacol, la decolare poti urca cu masina pe un drum cu piatra apoi parca pe platou.

Iarba scurta si deasa, crescuta printre pietre iti ofera posibilitatea sa decolezi fara probleme cu deltaplanul sau parapanta.

Acces: Panta se zareste din soseaua Constanta (prin Baia) a￯￯ Tulcea sub forma unei coame, iar pentru a ajunge la baza ei trebuie sa treci cu atentie un pod peste raul Casimcea situat la marginea sudica a satului.
Dupa pod poti continua drumul in urcare spre platoul de la decolare. Aterizare: N 44A￯ 27' " E 28A￯ 31' "

Descriere: Aterizarea este un imens teren necultivat, uscat, pe alocuri cu scaieti.
Doar departe, langa raul Casimcea locuitorii satului Palazu Mare au reusit sa cultive pamantul.

Particularitati: Daca doriti sa invatati zborul in perioada verii cand briza marii face ca totul sa bata dinspre Est alegeti fara ezitare aceasta panta. Comparativ cu faleza M. Negre orientata tot inspre est, dar unde scoala pentru Gradatia 1 si 2 este dificila aici totul devine o joaca, totusi cu conditia sa zburati spre seara.

Aici sunt trei pante care impreuna formeaza o coama avand orientari intre NE si SE. Pe Est se poate patrula pe coama de scoala si pe cea de antrenament.

Cel mai placut este la inceputul lunii mai cand totul este pictat cu rosu si galben. Sunt bujorii de stepa care coloreaza panta si dau un farmec aparte acestui loc care nu impresioneaza prin inaltime dar te face sa-ti amintesti cu placere primele clipe in aer.

Localizare: Se ajunge pe soseaua Constanta a￯￯ (spre Baia) a￯￯ Tulcea, la aproximativ 40 km de Constanta, in dreptul localitatii Palazu Mic situata in stanga soselei.
Posibilitati de cazare: Platoul de la decolare este un loc superb pentru camping.

Perioada cea mai buna pentru zbor: Lunile calde ale anului sunt cele mai indicate pentru a zbura la aceasta panta. Aceasta deoarece este influentata de briza marii a carei directie este predominant estica.
Autor: Doru Isofache Tel: 0723 540913, 021-4136035, 0241-673578

Costinesti
Decolare: N 43A￯ 56' " E 28A￯ 38' "
Altitudine: 25 m
Orientare: Est, Sud-Est, Nord-Est

Descriere: Decolarea se face din "Golful Francez", aici faleza este mai putin inclinata.
Poti aseza parapanta chiar in buza falezei, apoi sa cobori cat permit suspantele si decola in gonflaj.
Un alt mod de decolare, mai lejer, este sa asezi parapanta in spatele drumului (astfel scapi de rotor), acolo unde simti ca briza se manifesta si langa sol, gonflezi si te deplasezi spre faleza. Este bine sa te intorci din timp pentru ca ascendenta falezei te va ridica.

Daca briza este foarte tare sau bate un vant puternic (poate fi o masa de aer care se deplaseaza) poti decola de pe plaja. Asezi aripa pe iarba de la baza falezei, gonflezi si urci cativa metri, cu comenzile putin trase, pe faleza. Cand simti ca nu mai poti mentine aripa, decolezi cu spatele.

Intoarcerea se va efectua in aer, imediat intri in viraj larg pentru a prinde dinamica.
Este indicat ca in astfel de situatii sa nu zbori peste faleza ci mult in fata ei, peste mare.
Cu deltaplanul trebuie decolat numai din buza falezei si cu ajutor la cabluri!

Pentru deltaplan trebuie sa aveti o mare experienta de zbor. Defapt, va veti convinge singuri in momentul cand sunteti gata de decolare pe marginea falezei unde ai senzatia ca lipseste ceva. Intr-adevar nu ai unde sa alergi, decolarea se rezuma doar la un pas pe care trebuie sa-l faci dupa care urmatorul in gol!

Totusi la briza de 6 m/s aripa urca peste faleza cu conditia sa faci virajul rapid.
Atentie: Nu decola singur cu deltaplanul la faleza!

Acces: Decolarea se face din Golful Francez, si ajungi prin satul Schitu dupa ce treci calea ferata apoi pe drumul de pamant care este bine amenajat de pescari. Ca un indiciu, de la hotel Forum spre sud inca 500 m.
Aterizare: N 43A￯ 56' " E 28A￯ 38' "
Altitudine: 0m NM

Descriere: Poti ateriza pe faleza, inaltimea castigata din dinamica este suficienta pentru a ateriza in siguranta inapoi la locul de decolare.
Cu deltapalnul aterizarea inapoi pe faleza este destul de dificila. Trebuie sa vii cu vant lateral si in viteza pentru a putea trece prin rotor, apoi viraj pentru a ateriza cu briza in fata.

Toate aceste manevre este bine sa le faci ridicat in trapez si din montanti.
Daca cu parapanta rotorul deseori nu se simte, cu deltaplanul trebuie sa treci de fiecare dat prin el.
Se manifesta destul de violent, cobori putin apoi zborul continua normal.

Totusi daca ai chef de o baie (in fond si pentru asta ai venit la mare) poti ateriza pe plaja pentru ca nu este aglomerata (cand aterizezi cu parapanta), iar daca ai uitat slipul acasa sa nu-ti faci probleme, plaja e de nudisti(e).

Particularitati: Aici trebuie sa zbori, cuvintele nu pot descrie pe deplin fericirea imensa pe care o simti cand te afli in aer .

Aceasta faleza (4 km) iti da posibilitatea sa zbori atat timp cat bate briza (minim 4 m/s) iar daca ea nu se opreste nici seara...
La Costinesti niciodata nu vei zbura singur, locul a devenit atat de popular printre zburatori incat mereu vei intalni pe cineva cunoscut. In plus, pescarusii te insotesc peste tot , mereu curiosi de ceea ce vad.

Cand briza este de peste 6 m/s poti urca la 50 m peste faleza ,iar perspectiva magnifica care ti se infatiseaza te face sa intelegi de ce iubesti atat de mult zborul.

Cu toate ca totul este super, daca nu esti atent la zbor poti avea surprize neplacute la decolare, aterizare chiar si in zbor atunci cand este aglomeratie. Regulile de patrulare trebuie respectate intodeauna chiar daca nivelul de pregatire al celor care zboara nu este acelasi. Mai ales in zona numita a￯￯la gunoaiea￯￯trebuie atentie pentru ca jos plaja este inlocuita de pietre si scoici astfel ca aterizarea in caz de nevoie este dificila mai ales cu deltaplanul.

Tot in Costinesti dar spre a￯￯Epavaa￯￯ exista o alta faleza, mai salbatica dar ceva mai inalta decat cea prezentata mai sus. Pentru diversitate poti zbura si aici, zona cea mai interesanta este spre farul din Tuzla. Malul nu mai este uniform, sunt mai multe promotorii, vegetatia mai abundenta insa plaja este la fel de placuta si deloc aglomerata.

Daca iarna vii din intamplare la mare vei constata cu surprindere ca poti zbura la faleza pe latura de NE a Golfului Francez,(crivatul bate din NE) e drept ca inaltimea nu mai este aceeasi dar poti ramane in aer chiar si in aceste conditii ore intregi.

Specificul climatic a impus studierea fenomenului denumit sugestiv "Termica Magica". Este vorba despre termica generata de Marea Neagra in anumite conditii. Termica a fost exploatata cu urcare la peste 100m peste faleza, apoi spirale in continua urcare si deplasare datorita brizei pana in satul Schitu.

Acest fenomen ar putea permite zboruri de distanta in lungul litoralului (norii Cu formandu-se la H maxim 500m si doar in lungul falezei, putin in interiorul uscatului) cu deltapalnul si parapanta.

Localizare: La aprox. 3 km Est in spatele satului Schitu situat langa statiunea Costinesti.
Posibilitati de cazare: Locuri de cazare pentru toate buzunarele sunt in statiunea Costinesti, sau in satul Schitu la localnici in gazda, eventual cu cortul in curtile acestora.

Perioada cea mai buna pentru zbor: Lunile calde ale anului sunt cele mai indicate in zborul la faleza. Incepand cu luna mai cand briza incepe timid sa se manifeste, augustul cu o briza puternica si pana in octombrie cand inca mai poti zbura ore, faleza de la Costinesti este gazda primitoare pentru multi piloti.

Casian
Decolare: N 44A￯ 29' " E 28A￯ 28' "
Altitudine: 100m DH
Orientare: Nord-Nord-Est

Descriere: Zona de decolare este denumita "La Pietre " datorita unor formatiuni pietroase slefuite bine de vant.
Aceasta zona este degajata, orientata pe NE, poti decola cu deltaplanul si parapanta. Trebuie mare atentie la decolare, numai cu vant de fata.
Daca locul de decolare creeaza starea de incredere cand vantul sufla de fata nu acelasi lucru se poate spune atunci cand ajungi la verticala peretului si faci cunstinta cu ascendenta generata dinamic sau termic de acesta! Este momentul cand intelegi de ce aici nu-ti poti permite sa ratezi decolarea.

Acces: Accesul la locul de decolare se poate face pe o carare situata pe latura din stanga cum privesti panta, in maxim 10 minute de urcus ajungi intr-o zona complet degajata ce contrasteaza puternic cu verticalitatea peretilor.
Aterizare: N 44A￯ 29' " E 28A￯ 28' "
Descriere: La baza pantei ai disponibili cam 100 metri de campie pana in raul Casimcea, terenul fiind lung mai bine de 300 metri.
Doar cu deltaplanul trebuie sa incepi priza de aterizare mult in lateral pentru o aterizare in siguranta in mijlocul terenului.

Particularitati: Casianul este zona unde pot zbura numai pilotii care si-au obtinut cel putin Gradatia III (zbor de patrulare).
Imaginati-va un perete de stanca inalt de 100 m si cu o inclinare de peste 75 grade impunator prin masivitate.

Pentru cei care au vazut St.Hillaire (Franta) asemanarea este izbitoare, bineinteles pastrand proportiile.
Aici poti zbura numai in dinamica sau zbor termic, orientarea predominanta fiind NNE( 20 grade ) pe directia releului de radio-tv situat la 6-7 km in fata.

Ascendenta este pur si simplu magnifica deoarece panta, in stanga decolarii, este sub forma de a￯￯ linguraa￯￯ permitand astfel o canalizare ideala a vantului.La vant de minim 4 m/s poti astepta in patrulare termica generata de campurile cu contrast puternic de culoare din fata pantei.

Un fenomen interesant este a￯￯ ruperea a￯￯ termicii de raul Casimcea (cel mai mare din Dobrogea ) ,care curge la 100 m de baza pantei, ajutand-o astfel sa urce mai rapid pe panta.

Poti pleca in zbor de distanta spre o alta panta, Caraula, iar de acolo spre Constanta (bineinteles cu Aprobare de Trafic deoarece vei survola vecinatatea Aeroportului M. Kogalniceanu-Constanta).
Coama tine pana dincolo de satul Cheia pe o distanta de peste 3,5 km permitand astfel zboruri de patrulare deosebite ( panta este orientata pe aceeasi directie ).

Aceasta zona de zbor se gaseste la 20 km de mare, iar vara influenta ei este puternica. Vanturile medii ca viteza sunt intoarse dupa-amiaza dinspre mare, a￯￯maturanda￯￯ toata ascendenta.
Maximul termic al zilelor de vara aduce o puternica turbulenta dar si o vizualizare clara a locului de declansare a termicilor prin coloane de praf ce se ridica vertical de pe campurile din fata pantei. Un pilot cu o oarecare experienta, atent la declansari si la pasarile ce spiraleaza deasupra pantei poate culege ascendenta care sa-i ofere un zbor termic si chiar de distanta, cu totul deosebit, pentru ca in spatele decolarii este campie si nu mai intalnesti turbulenta dinamica.
Panta este indicata pentru zboruri de antrenament - performanta.

Localizare: Se ajunge mergand pe urmatoarea ruta: Constanta a￯￯ M.Koganiceanu a￯￯ Targusor ( spre Tulcea din M.Kogalniceanu ) a￯￯ Cheia. La intrarea in localitatea Cheia, faci dreapta pe drum de tara (cu piatra) pe la baza coamei aproximativ 3,5 km. Din Constanta este situata la 50 km, iar din localitatea M.Kogalniceanu unde dealtfel ruta de mai sus se intersecteaza cu soseaua Bucuresti a￯￯ Constanta, sunt 25 km.

Dupa ce strabati localitatea Targsor si apuci spre satul Cheia prin campie, nimic nu pare sa mai tulbure monotonia stepei dobrogene. Dar dupa cativa kilometri patrunzi brusc dupa un viraj la dreapta in coborare in Cheile Dobrogei.

Cand auzi cuvantul a￯￯ cheia￯￯ te gandesti la pereti verticali foarte apropiati si impunatori. Cu greu poti crede ca exista asa ceva si in Dobrogea. Surpriza este totala si instictiv te opresti ca sa admiri formatiunile calcaroase care desi nu depasesc ca inaltime 100m sunt coplesitoare.

Posibilitati de cazare: Terenul de la baza pantei este foarte bun pentru camping.
Perioada cea mai buna pentru zbor: Vara dupa-amiaza intra briza din lateral dreapta (directia Est) de aceea este bine sa decolezi pe NNE pana cand aceasta se manifesta cu intreaga sa forta.
Apoi, in aer poti patrula si pe un Nord-Est daca briza se mai roteste, astfel ca poti agata termica, dar atentie, este violenta.

Totusi cele mai reusite zboruri de patrulare cu parapanta si deltaplanul (pe intreaga coama de 3,5 km) si de termica au fost realizate in lunile octombrie si noiembrie.
In aceasta perioada conditia termica este mai domoala iar briza nu se mai roteste foarte mult.
Autor: Doru Isofache Tel: 0723 540913, 021-4136035, 0241-673578

Caraula
Decolare: N 44A￯ 25' " E 28A￯ 29' "
Altitudine: 75m DH
Orientare: Sud-Vest, Vest, Nord-Vest si Nord

Descriere: Spre Nord zona de decolare este un platou cu iarba scurta si deasa.
Celelate directii au portiuni mai mici de decolare fiind limitate de pietre ascutite. De aceea decolarea se realizeaza putin mai de jos, acolo unde terenul este degajat.

Acces: Se pote urca cu masina pana pe platoul de la decolare. Este mult spatiu pentru parcare, montare deltaplan, defapt chiar pentru aterizare.
Drumul de acces strabate stepa dobrogeana, este in urcare usoara si pietruit. Aterizare: N 44A￯ 25' " E 28A￯ 29' "

Descriere: Aterizarea pe Vest este un teren intins, uscat si fara obstacole.
Pe Nord, curge pe la baza pantei un paraias mai mult secat vara dar cu o albie pe care este bine sa o iei in calcul.

Aterizarea cu parapanta poti s-o faci la baza pantei insa cu deltaplanul este mai sanatos sa aterizezi dincolo de albie, unde campia este in urcare usoara.
La vant din Nord sau Nord-Vest poti ateriza si pe platoul de la decolare, rotorul nu se simte chiar in zbor cu deltaplanul.

Particularitati: Un nume ciudat, dar o panta cu un mare potential de zbor.
Este o bordura orientata spre SV, V, NV si N, cu diferenta de nivel maxima de 75m, latura sudica fiind in usoara coborare neputand fi exploatata pentru zbor. Zona de patrulare cea mai lunga este pe latura de NV, aproximativ 100m. Coama se termina spre E (dupa 2 km) in cariera Sitorman, loc unde ai senzatia ca te afli pe alta planeta, datorita peisajului .

Caraula este panta de antrenament unde poti exersa patrularea si deasemeni o zona de scoala, pe latura vestica, pentru gradatiile 1 si 2.

Aici sunt multi ulii in aer datorita padurii ce acopera coama dintre zona de zbor si cariera, astfel ca de multe ori poti spune ca zboria￯￯ in formatiea￯￯. Defapt pasarile acestea simt atat de bine ascendenta incat daca le urmaresti cu atentie inainte de decolare unde zboara si apoi zbori in acelasi loc rareori vei fi dezamagit de conditie.

Exceptand vara cand briza marii este predominanta, Caraula ofera zboruri de patrulare placute in restul anului. De la decolare se observa localitatea Palazu Mic spre est, deasemeni lacul Tasaul panorama fiind intregita de stancile pe care ar fi bine sa nu aterizezi situate pe latura de NV.

Frecvent apare aici urmatoarea situatie mai ales in lunile calde:
-dimineata vant de vest apoi se opreste mai mult sau mai putin brusc si bate dinspre NE slab ;

Daca zburati pe Caraula scoala sau antrenament si vantul se schimba, nu fiti dezamagiti, pliati totul si mergeti hotarati pe Casian situat de aici la aproximativ 25 km sau Palazu Mic pe drumul de pamant si prin cariera Sitorman aproximativ 6 km. Pana veti ajunge acolo briza se va intari si ziua de zbor nu va fi pierduta.

Deasemeni mai aveti o posibilitate in cazul cand vreti sa veniti spre Constanta si totusi sa mai prindeti un zbor, si anume o faleza cu totul deosebita: Cotu Alb.
La Caraula daca intentionati un zbor termic este indicat sa aveti Aprobare de Trafic (AT) si sa instiintati turnul din Aeroportul M. Kogalniceanu-Constanta, panta fiind in apropierea acestuia.

Localizare: La 35 km de Constanta pe ruta M.Kogalniceanu a￯￯ spre Targsor inainte de a trece calea ferata spre Tulcea, faci la dreapta ( spre est ) pe sosea asfaltata spre a￯￯ saivane a￯￯ cam 2 km. Panta se vede din sosea ca o uriasa broasca testoasa si permite accesul cu masina pana la decolare.
Posibilitati de cazare: Cortul poate fi montat pe platoul de la decolare.

Perioada cea mai buna pentru zbor: Perioada mai rece a anului este indicata pentru a zbura la aceasta panta, vanturile de Vest si Nord-Vest fiind preponderente.
Vara, briza bate din Est (din dreapta pe aceasta panta) in majoritatea cazurilor, totusi se pot intalni situatii cand Nordul aduce cu el un aer umed, bun de exploatat in luna iulie pe aceasta panta.

Cotu Alb
Decolare: N 44A￯ 15' " E 28A￯ 35' "
Altitudine: 15m NM
Orientare: Est si Nord-Est

Descriere: Este un platou intins si neobstacolat, acoperit cu iarba.
Poti gonfla parapanta la cativa metri in spatele drumului, apoi sa decolezi cand ajungi in buza falezei.
Cu deltaplanul trebuie briza puternica pentru a putea decola (6 m/s).

Acces: Ajungi aici venind spre Constanta, treci de orasul Ovidiu si imediat dupa noul cartier de vile ( poreclit a￯￯Beverly Hillsa￯￯) vei zari latura nord-estica a falezei si drumul de acces nepietruit (aprox. 500 m) care te duce exact la decolare.
Aterizare: N 44A￯ 15' " E 28A￯ 35' " Altitudine: 0m sau 15m NM

Descriere: Odata ajuns vei avea surpriza sa constati ca trebuie sa aterizezi pe platoul de decolare pentru ca faleza se termina in apa pe toata distanta de patrulare care este de 150 m.
Nu poti patrula decat atunci cand briza este de cel putin 5 m/s dar poti decola si la 0,5 m/s insa doar pentru o baie in apa Lacului Siutghiol.

Particularitati: Este intr-adevar magic sa poti zbura, dar sa urci in termica de la o faleza de nici 15 m inaltime depaseste parca imaginatia. Si totusi astfel de zboruri poti realiza vara spre seara in aceasta zona a lacului Siutghiol denumita de pescari Cotu Alb, dupa infatisarea laturii de NE a falezei.

Daca ai inspiratia sa vii aici cand bate briza si ai rabdarea sa zbori pana seara, imaginea ce ti se deschide in fata ochilor este superba: toate luminile statiunii Mamaia se reflecta in apa lacului, cristalul marii se distinge in departare iar cerul are nuante de roz de la soarele care apune in spate.

Dupa asfintit lacul genereaza termica pe care francezii au numit-o foarte frumos a￯￯termica magicaa￯￯. Acestui fenomen ii trebuie anumite conditii pentru a apare insa vara sansele sunt maxime cand bate briza si ea nu scade spre seara.

Este termica adevarata chiar daca pare incredibil si este blanda, nu scutura.
Norii se formeaza putin in spatele lacului semn ca vantul bate doar la sol. Sunt Cumulusi putin dezvoltati pe verticala cu plafon de maxim 500 m si par atat de ciudati cand se formeaza seara si nu in timpul zilei.
Durata maxima in zbor cu parapanta la aceasta faleza este de 4 ore (Marius Iordan) iar cu deltaplanul 30 minute.

Localizare: 500m spre Est din soseaua spre Constanta, imediat dupa vilele construite la marginea orasului Ovidiu.
Posibilitati de cazare: In statiunile litoralului romanesc.
Perioada cea mai buna pentru zbor: Vara cand briza este foarte puternica, pentru a putea ateriza pe platoul de la decolare.

Autor: Doru Isofache
Sursa: www.parapanta.ro
Cat de mult ti-a placut acest articol?

Nota obtinuta

7,14(22 voturi)
3261 vizite

Sondaj

Ce consideri indispensabil in echipamentul de drumetie?

Cele mai citite...
Locatii pentru Bungee Jumping in Romania Cheile Rasnoavei, la 3 km de soseaua Predeal-Rasnov Facilitati : Instalatia este pe locul intai in Europa de Est, si pe locul doi in Europa, dupa Elvetia, cu o inaltime de 137,5 m cu posibilitati de marire pana la 155m, pe o distanta de aproximativ 100 de metri, in functie de greutatea celui care
Sfaturi in caz de fracturi Fracturile Tipuri de fracturi O fractura sau ruptura poate fi cauzata de suprasolicitare, violenta externa sau presiune. Persoana care acorda primul ajutor trebuie sa fie in stare sa deosebeasca o fractura inchisa de una deschisa. Pielea peste o fractura inchisa nu este strapunsa, in timp ce pielea
Saltea vs. izopren - ce alegi? Majoritatea drumetiilor presupun cel putin doua zile de calatorie, deci minim o noapte. Iar cand drumetiile au ca punct de popas zone mai putin locuite, noaptea se petrece de regula la cort. Un cort echipat complet presupune obligatoriu prezenta unui accesoriu care se aseaza pe jos, in interior si
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.