Solar Impulse - calatorie transcontinentala

Publicat: 30 Mai 2012 10:50

Autor: Mihai Nazare
pilotmagazin.ro

La 9 ani de la initierea proiectului, avionul a￯￯Solar Impulsea￯￯ a plecat in primul sau zbor transcontinental.

Aeronava alimentata exclusiv cu energie solara a decolat din Payerne, Elvetia si este asteptata sa ajunga in Maroc in cursul saptamanii viitoare.

Cursa este vazuta ca un test in vederea calatoriei in jurul lumii, programata pentru 2014.

Solar Impulse a decolat pe 24 mai cu o intarziere de doua ore din cauza cetii de pe pista Payerne din Elvetia. Aeronava are ca obiectiv aterizarea in capitala Marocului exclusiv pe baza energiei provenite de la panourile solare montate pe aripi.

Cursa nu va fi insa una continua. Pilotul Andre Borschberg a pilotat initial aeronava pana in Madrid, unde a aterizat dupa 17 ore, 3 minute si 50 de secunde de zbor neintrerupt.

Bertrand Piccard, un al doilea pilot va prelua comenzile pentru a parcurge restul din totalul de 2.500 de kilometri, pana in capitala Marocului, Rabat.

"Zborul a decurs foarte bine si, multumita echipei de meteorologi, totul a decurs conform planului: a fost extraordinar", a declarat Andre Borschberg la aterizarea pe aeroportul din Madrid.

Conditiile meteorologice reprezinta una dintre principalele probleme ale aeronavei, care a fost proiectata pentru a zbura doar deasupra norilor.

Experientele precedente au aratat ca Solar Impulse este capabil de o viteza de 70 km/h, iar zborul Geneva-Rabat este un test important nu doar datorita distantei ci si andurantei.

Solar Impulse reprezinta incercarea celor de la Ecole Polytechnique Federale de Lausanne pentru dezvoltarea uneia dintre primele aeronave puse in functiune prin celule solare.

Pe numele sau de cod HB-SIA, ofera loc pentru o singura persoana si are o anvergura a aripilor apropiata de cea unui Airbus A340, dimensiune care ii ofera 200 metri patrati de panouri solare.

Cele patru motoare electrice sunt capabile sa ridice aeronava cu o greutate comparabila cu a unei masini mici pana la o altitudine de 8.744m si sa o mentina in zbor neintrerupt timp de 26 de ore.

Proiectul a demarat in 2003 si se estimeaza ca cercetarea va avea o durata de 10 ani pretul final ridicandu-se la 100 milioane dolari.

Cat de mult ti-a placut acest articol?

Nota obtinuta

10(0 voturi)
471 vizite

Sondaj

Ce consideri indispensabil in echipamentul de drumetie?

Cele mai citite...
Locatii pentru Bungee Jumping in Romania Cheile Rasnoavei, la 3 km de soseaua Predeal-Rasnov Facilitati : Instalatia este pe locul intai in Europa de Est, si pe locul doi in Europa, dupa Elvetia, cu o inaltime de 137,5 m cu posibilitati de marire pana la 155m, pe o distanta de aproximativ 100 de metri, in functie de greutatea celui care
Sfaturi in caz de fracturi Fracturile Tipuri de fracturi O fractura sau ruptura poate fi cauzata de suprasolicitare, violenta externa sau presiune. Persoana care acorda primul ajutor trebuie sa fie in stare sa deosebeasca o fractura inchisa de una deschisa. Pielea peste o fractura inchisa nu este strapunsa, in timp ce pielea
Saltea vs. izopren - ce alegi? Majoritatea drumetiilor presupun cel putin doua zile de calatorie, deci minim o noapte. Iar cand drumetiile au ca punct de popas zone mai putin locuite, noaptea se petrece de regula la cort. Un cort echipat complet presupune obligatoriu prezenta unui accesoriu care se aseaza pe jos, in interior si
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.