Recordul de viteza la sol va fi doborat?

Publicat: 27 Aug 2012 09:21

Inginerii britanici de la compania Coswort, creatori de motoare performante care de-a lungul timpului au echipat bolizii de Formula-1, si-au propus sa construiasca o supermasina SSC (Super Sonic Car) cu care sa doboare recordul mondial de viteza, adica 1000 mph (1.609 km/h).

Motorul acestui monstru, care are deja un nume, CA2010 Coswort, va fi plasat in spate, in comparatie cu pozitia sa normala intr-un monopost de F1.

Dar nu va fi motorul principal, ci va deservi sistemele altor motoare. Va produce energia hidraulica pentru a porni un motor cu reactie EJ200 care echipeaza avionul multirol Eurofighter Typhon ce va imprima masinii o viteza de peste 200 mph.

In momentul atingerii acestei viteze, un al treilea motor va intra in functiune. Este vorba de un motor de racheta hibrid, proiectat de Daniel Jubb si care este plasat sub motorul cu reactie Eurofighter Typhon.

Motorul racheta functioneaza cu combustibil solid care arde cand este oxidat in prezenta unui catalizator si o formula concentrata compusa din peroxid si hidrogen.

Acest combustibil este pompat cu mare presiune catre motorul racheta cu un debit de 800 de litri in 20 de secunde.

Fortele de acceleratie vor trece de 3G si se vor mentine timp de 40 de secunde, pana se va atinge viteza de 700 mph, astfel vehiculul trece de bariera sonica, dupa care se va atinge recordul de 1.000 mph. Oprirea vehiculului se realizeaza cu frane aerodinamice si parasute de franare.

Echipa Blodhound spera ca masina sa atinga viteza de 1.050 mph.



Constructia rachetei pe roti are loc intr-un depozit de pe chei din zona istorica a orasului Bristol din sudul Angliei, sub conducerea lui Richard Noble, care in 1983 a atins in cele 2 manse viteza medie de 633 mph.

Noble a construit si SSC Thrust echipat cu doua motoare cu reactie Rolls-Royce cu un consum de kerosen de 18,18 litri pe secunda si o putere de 11.000 CP. In numai 4 secunde se atingea viteza de 100 mph.

SSC Thrust a fost condus de pilotul RAF Andy Green. Aceasta masina a fost prima care a trecut de bariera sunetului, atingand o viteza medie de 763 mph in octombrie 1997 in Black Rock Desert, Nevada.

Pilotul RAF Andy Green, caruia i se mai spune Wing Commander Green, va incerca sa atinga 1000-1050 mph la Hakskeen Pan in Africa de Sud la Cape Nord in vara anului 2012.

In aceasta perioda vor fi stranse fondurile necesare pentru constructia si testarea acestei supermasini. Este ceva neobisnuit pentru echipa Bloodhound SSC, care pregateste stabilirea unui asemenea record, sa dea publicitatii detaliile tehnice ale proiectului.

Proiectul este folosit si ca un program de educatie in 4.000 de scoli din Marea Britanie, pentru a stimula interesul pentru stiinta si inginerie a tinerilor elevi.



Autor: Mihai Nazare
www.pilotmagazin.ro

Cat de mult ti-a placut acest articol?

Nota obtinuta

6(2 voturi)
2428 vizite

Sondaj

Ai cumpara o motocicleta noua ca incepator, sau una sh?

Subiecte noi in forum
Flori online, Florarie online, Livrare floriby: amc_bim
[url=http://www.florariabotanique.ro/flori/buchete-flori/]Flori online[/url] cu ...
Anvelope & Janteby: dvv71
Gasesti FOARTE MULTE MODELE de [url=http://www.vadrexim.ro]anvelope[/url] si [ur...
Scuba- action cameraby: Florina26
Servus,Vreau sa imi cumpar o action camera pentru a filma scufundarile, insa nu ...
Parapanta - filmareby: Laura0101
Buna,Vreau sa incerc un lucru nou pentru mine - parapanta si vreau sa si filmez!...
Cursuri Parasutismby: gabriela_b
Daca sunteti interesati de cursuri de parasutism, va pot oferi un cod de discoun...
Cele mai citite...
Locatii pentru Bungee Jumping in Romania Cheile Rasnoavei, la 3 km de soseaua Predeal-Rasnov Facilitati : Instalatia este pe locul intai in Europa de Est, si pe locul doi in Europa, dupa Elvetia, cu o inaltime de 137,5 m cu posibilitati de marire pana la 155m, pe o distanta de aproximativ 100 de metri, in functie de greutatea celui care
Sfaturi in caz de fracturi Fracturile Tipuri de fracturi O fractura sau ruptura poate fi cauzata de suprasolicitare, violenta externa sau presiune. Persoana care acorda primul ajutor trebuie sa fie in stare sa deosebeasca o fractura inchisa de una deschisa. Pielea peste o fractura inchisa nu este strapunsa, in timp ce pielea
Saltea vs. izopren - ce alegi? Majoritatea drumetiilor presupun cel putin doua zile de calatorie, deci minim o noapte. Iar cand drumetiile au ca punct de popas zone mai putin locuite, noaptea se petrece de regula la cort. Un cort echipat complet presupune obligatoriu prezenta unui accesoriu care se aseaza pe jos, in interior si