Rubens Barrichello

Publicat: 07 Feb 2012 16:36

Rubens Barrichello (BRA)

Data nasterii: 23 mai 1972
Locul nasterii: Sao Paulo
Starea civila: casatorit, 2 copii
Inaltime: 172 cm
Greutate: 74 kg
Victorii: 9
Puncte: 519
GP-uri disputate: 235
Pole Position-uri: 13
Podiumuri: 61
Debut in F1: 1993 (Kyalami)
Locul in Campionatul din 2006: 7

Profil
Dintre toti pilotii, Rubens a avut cea mai rapida trecere de la karting la Formula 1. La varsta de 17 ani avea deja 5 titluri nationale de karting si a si castigat tot in acelasi an Euroseriile GM. A urmat Formula 3, unde a castigat titlul in anul 1991 pentru West Surrey Racing. A avut mai putin succes in anul urmator cand a incercat Formula 3000, insa a terminat si aici al treilea la general si era pregatit pentru Formula 1 pana sa implineasca 21 de ani.

Si-a facut debutul in Formula 1 in anul 1993, pilotand pentru Eddie Jordan, la Marele Premiu all Africii de Sud, unde s-a calificat al 14-lea, insa cutia de viteze l-a tradat in turul 31. Aproape ca a terminat pe locul al doilea, in spatele eroului sau, Ayrton Senna, la numai a treia cursa disputata, insa problemele de combustibil au impiedicat acest lucru.

In 1994 a castigat primul sau pole position, la Spa-Francorchamp pe o pista uda, insa, din pacate, a iesit in decor in turul cu numarul 19.

In acel an a reusit sa termine pe locul al treilea in Marele Premiu al Pacificului, plus inca alte cinci locuri patru. Problemele tehnice l-au urmarit in 1995, insa a reusit totusi sa urce pentru prima data in cariera pe treapta a doua a podiumului in Marele Premiu al Canadei.

A ramas la Jordan pana in anul 1997 cand a semnat pentru Stewart, unde ramane si aduce echipei sigurele puncte prin clasare le locul secund la Monaco. 1998 a fost inca un an fara succes, doua locuri 5 in Spania si Canada, 9 abandonuri si o avarie la restartul cursei de la Spa au facut sa termine sezonul pe locul al 12-lea cu numai 4 puncte.

In 1999 a devenit partenerul lui Johmmy Herbert si dupa un start al sezonului foarte promitator, masina a cedat cu multe ocazii, iar cand n-a facut-o Rubens a reusit cateva performante destul de bune, printre care s-a numarat si un pole position in conditii de ploaie care i-a prins pe ceilalti nepregatiti. Pe la mijlocul sezonului zvonul ca va semna cu Ferrari pentru sezonul 2000, facand schimb cu Eddie Irvine, era din ce in ce mai pregnant.

Sezonul 2000 este unul pe care Rubens nu-l va uita niciodata, anul incepand plin de sperante ca-si va putea indeplini visul de a deveni Campion Mondial. Prima victorie din cariera, la Hockenheim, va ramane mereu gravata nu numai in inimile fanilor lui, ci in inmile tuturor din cauza lacrimilor care i-au cazut libere si nestingherite in timp ce statea pentru prima data pe ce mai inalta treapta a podiumului. Eforturile sale de-a lungul sezonului au ajutat echipa sa castige titlul la Constructori, iar Braziliaianul a terminat pe locul 4 la general.

Desi in 2001 n-a mai venit nici o victorie, Rubens s-a luptat cu pilotul McLaren David Coulthard, pentru locul 2 la general, insa fara succes si a trebuit sa se multumeasca cu locul al treilea. In 2002 a inregistrat inca 4 victorii, cea mai cunoscuta fiind cea din Statele Unite cand impreuna cu Michael Schumacher a incercat sa scrie istoria facand cel mai stras finish. Nu a iesit totusi asa cum planuisera iar Rubens a trecut linia de sosire in fata lui Michael.

Dupa ce a terminat pe locul secund la general in 2002 in spatele coechipierului sau, Rubens a avut un an dificil in 2003 cand atat Kimi Raikkonen, cat si Juan Pablo Montoya l-au separat de Campionul Mondial si coechipier al sau, Michael Schumacher.

In 2004 Rubens a reusit sa castige de doua ori, insa ambele au venit dupa ce Schumacher castigase deja titlul la Piloti, si s-ar putea spune ca intr-un sezon pe care cei de la Ferrari l-au dominat puternic, un al loc decat cel secud ar fi fost un dezastru. Barrichello a terminat pe locul secund la general inca o data in 2004, insa in ciuda celor 12 podiumuri, nu a reusit sa se ridice la nivelul coechipierului sau.

Anul 2005 a fost unul de lupta pentru Barrichello, materialul de concurs pus la dispozitie de Ferrari si Bridgestone neridicandu-se la nivelul concurentei, brazilianul obtinand doar patru podiumuri si un dezamagitor loc opt la finalul sezonului, ultimul petrecut la Ferrari.

In 2006 Rubinho a alergat pentru Honda, nereusind sa urce pe niciun podium in intreg sezonul competitional, aflandu-se mai mereu in umbra coechipierului sau, Jenson Button. La final doar locul sapte la general si multe promisiuni pentru 2007, un an care s-ar putea dovedi decisiv pentru ramanerea brazilianului la echipa nipona.

Cariera:
81/89 Karting, Brazilia, 1A￯ / FF1600, Brazilia, 4A￯
1990 F. Vauxhall, 11A￯
1991 F3, Anglia, 1A￯
1992 F3000, 3A￯
1993 F1 (Jordan), 9A￯, 2 puncte
1994 F1 (Jordan), 6A￯, 19 puncte
1995 F1 (Jordan), 11A￯, 11 puncte
1996 F1 (Jordan), 8A￯, 14 puncte
1997 F1 (Stewart), 14A￯, 6 puncte
1998 F1 (Stewart), 12A￯, 4 puncte
1999 F1 (Stewart), 7A￯, 21 puncte
2000 F1 (Ferrari), 4A￯, 62 puncte
2001 F1 (Ferrari), 3A￯, 56 puncte
2002 F1 (Ferrari), 2A￯, 77 puncte
2003 F1 (Ferrari), 4A￯, 65 puncte
2004 F1 (Ferrari), 2A￯, 114 puncte
2005 F1 (Ferrari), 8A￯, 38 puncte
2006 F1 (Honda), 7A￯, 30 puncte
Cat de mult ti-a placut acest articol?

Nota obtinuta

10(0 voturi)
995 vizite

Sondaj

Ati fi dispusi sa faceti scufundari intr-o zona populata de rechini?

Cele mai citite...
Locatii pentru Bungee Jumping in Romania Cheile Rasnoavei, la 3 km de soseaua Predeal-Rasnov Facilitati : Instalatia este pe locul intai in Europa de Est, si pe locul doi in Europa, dupa Elvetia, cu o inaltime de 137,5 m cu posibilitati de marire pana la 155m, pe o distanta de aproximativ 100 de metri, in functie de greutatea celui care
Sfaturi in caz de fracturi Fracturile Tipuri de fracturi O fractura sau ruptura poate fi cauzata de suprasolicitare, violenta externa sau presiune. Persoana care acorda primul ajutor trebuie sa fie in stare sa deosebeasca o fractura inchisa de una deschisa. Pielea peste o fractura inchisa nu este strapunsa, in timp ce pielea
Saltea vs. izopren - ce alegi? Majoritatea drumetiilor presupun cel putin doua zile de calatorie, deci minim o noapte. Iar cand drumetiile au ca punct de popas zone mai putin locuite, noaptea se petrece de regula la cort. Un cort echipat complet presupune obligatoriu prezenta unui accesoriu care se aseaza pe jos, in interior si
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.