Nick Heidfeld

Publicat: 07 Feb 2012 16:39

Nick Heidfeld (GER) - Echipa BMW Sauber

Data nasterii : 10 mai 1977
Locul nasterii : MA￯nchengladbach
Starea civila : necasatorit, 1 copil
Inaltime : 164 cm
Greutate : 59 kg
Victorii : 0
Puncte : 78
GP-uri disputate : 116
Pole Position-uri : 1
Podiumuri : 5
Debut in F1 : 2000 (Melbourne)
Cel mai bun rezultat : 2
Locul in Campionatul din 2006 : 9

Profil
Nick si-a inceput cariera la frageda varsta de 9 ani, intr-un club de karting. Pana la varsta de 13 ani castigase deja Campionatul Nordrhein-Westfalen DMV Karting ca si locul 5 in Cupa Nordrhein-Westfalen. In anul urmator, 1991, a terminat al treilea in ADAC Junior Trophy si era membru al echpei nationale a ADAC Junior si castigatorul cursei International CIK junior.

In 1992 a castigat locul al cincilea in Campionatul German de Kart junior, inainte de a intra in Campionatul Mondial in Laval, Franta (Formula A). In anul 1994 a iesit campion in Formula Ford 1600 germana castigand 8 din cele 9 curse disputate.

Acest rezultat a fost urmat de inca un succes in 1995 cand a castigat Campionatul International German FF1800 cu 4 victorii si cinci podiumuri, dar a iesit si pe locul secund in Campionatul German FF1800.

In 1996 a fost implicat in Campionatul German de Formula 3, alaturi de echipa Opal BSR. A castigat trei curse si a terminat al treilea la general. A luat de asemenea, si pole-position-ul la Macau si a terminat al 6-lea la general. In 1997 a semnat cu Mercedes ca pilot junior si a devenit si pilot de teste pentru echipa McLaren Mercedes.

A continuat sa piloteze pentru Opal in F3-ul german si a iesit Campion. In 1998 a iesit pe locul al doilea in Formula 3000 Internationala si victorii la Monaco, Hockenheim si Hungaroring. A avut doua pole position-uri si doua cele mai rapide tururi.

Anul 1999 a continuat sa fie pilot de teste pentru McLaren Mercedes si a devenit Campion in Formula 3 pentru West cu un total de 53 de puncte. Si-a facut debutul in Formula 1 in anul 2000 alaturi de echipa Prost, insa a avut un an foarte greu, impresia lasata de el fiind patata de foarte desele probleme tehnice.

Trecand la Sauber in 2001, Nick a urcat pentru prima data pe podium - locul 3 in Braziliaia. Si-a asigurat locul 8 la general cu 12 puncte in total, ajutand echipa elvetiana sa se claseze pe locul 4 la sfarsitul sezonului, cel mai bun rezultat de pana acum. A ramas si in 2002 tot la Sauber, insa echipa a cazut din nou pe locul 5, iar Nick n-a reusit decat 7 puncte in total.

Nici sezonul 2003 n-a fost mai usor pentru Heidfeld. Sauber-ul C22 n-a fost atat de competitiv pe cat se astepta, iar neamtul a castigat decat 2 puncte... pana cand echipa a folosit o strategie riscanta la Indianapolis care i-a adus lui Nick inca 4 puncte.

Cu anuntul ca Felipe Massa se intoarce la echipa, iar Giancarlo va fi cel de-al doilea pilot, lui Nick nu i-a ramas decat sa-si caute in alta parte un volan pentru 2004.

A fost o iarna lunga pentru pilotul de 25 de ani care a inceput sa testeze pentru Jordan fara sa fie sigur ca are un contract pentru sezonul urmator. Dupa multe saptamani de incertitudine, Eddie Jordan l-a confirmat pe Heidfeld, oferindu-i astfel posibilitatea de a ramane in F1.

Cu Joradan in 2004 a fost mereu o lupta, Motorul Ford Cosworth nu era din aceeasi clasa cu competitorii, insa Nick a reusit sa-si suclaseze coechipierii in 15 curse din totalul de 18. Punctele erau rare pentru Heidfeld el reusind un loc 7 la Monaco si un loc 8 la Montreal.

2004 a fost un sezon gandit in ideea de a nu sta pe margine pentru Nick, insa 2005 este sansa lui cea mare caci va pilota alaturi de Mark Webber pentru Williams. Germanul a suferit un accident foarte serios inaintea Marelui Premiu al Italiei, abandonand prematur sezonul 2005 si aventura la Williams, dupa doar 14 curse. Cu toate acestea, germanul a obtinut primul pole al carierei in Bahrain si trei podiumuri in primele sapte curse ale anului.

Anul 2006 i-a adus trecerea la nou formata echipa BMW-Sauber, Nick fiind nevoit sa mearga la maxim pentru a tine pasul cu noul si rapidul sau coleg, Robert Kubica. Singura realizare notabila a constat in clasarea pe podium la Hungaroring.

Cariera:
1986 Karting
1988 Karting, Club Kerpen-Mannheim
1990 Karting, Nordrhein-Westfalen DMV, 1A￯
1991 ADAC Junior Trophy, 3A￯
1992 Karting Junior, Germania, 5A￯
1993 Karting FA
1994 F. Ford 1600, Germania, 1A￯
1995 F. Ford 1800, Germania, 1A￯ / F. Ford, Germania, 2A￯
1996 F3, Germania, 3A￯
1997 F3, Germania, 1A￯
1998 F3000, 2A￯
1999 F3000, 1A￯ / F1 (McLaren), pilot de teste
2000 F1 (Prost GP), 0 puncte
2001 F1 (Sauber), 8A￯, 12 puncte
2002 F1 (Sauber), 10A￯, 7 puncte
2003 F1 (Sauber), 14A￯, 6 puncte
2004 F1 (Jordan), 18A￯, 3 puncte
2005 F1 (Williams), 14 curse, 11A￯, 28 puncte
2006 F1 (BMW Sauber), 9A￯, 23 puncte
Cat de mult ti-a placut acest articol?

Nota obtinuta

10(0 voturi)
1046 vizite

Sondaj

Ce sport extrem ati fi dispusi sa incercati in timpul verii?

Cele mai citite...
Locatii pentru Bungee Jumping in Romania Cheile Rasnoavei, la 3 km de soseaua Predeal-Rasnov Facilitati : Instalatia este pe locul intai in Europa de Est, si pe locul doi in Europa, dupa Elvetia, cu o inaltime de 137,5 m cu posibilitati de marire pana la 155m, pe o distanta de aproximativ 100 de metri, in functie de greutatea celui care
Sfaturi in caz de fracturi Fracturile Tipuri de fracturi O fractura sau ruptura poate fi cauzata de suprasolicitare, violenta externa sau presiune. Persoana care acorda primul ajutor trebuie sa fie in stare sa deosebeasca o fractura inchisa de una deschisa. Pielea peste o fractura inchisa nu este strapunsa, in timp ce pielea
Saltea vs. izopren - ce alegi? Majoritatea drumetiilor presupun cel putin doua zile de calatorie, deci minim o noapte. Iar cand drumetiile au ca punct de popas zone mai putin locuite, noaptea se petrece de regula la cort. Un cort echipat complet presupune obligatoriu prezenta unui accesoriu care se aseaza pe jos, in interior si
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.