Mark Webber

Publicat: 07 Feb 2012 16:36

Mark Webber (AUS) - Echipa Red Bull Racing

- Data nasterii : 27 August 1976
- Locul nasterii : Queanbeyan
- Starea civila : necasatorit
- Inaltime : 184 cm
- Greutate : 74 kg
- Victorii : 0
- Puncte : 69
- GP-uri disputate : 87
- Pole Position-uri : 0
- Podiumuri : 1
- Debut in F1 : 2002 (Melbourne)
- Cel mai bun rezultat : 3
- Locul in Campionatul din 2006 : 14

Profil:
Anuntul ca Mark Webber va pilota pentru KL Minardi Asiatech in acel sezon al Campionatui Mondial de Formula 1 este punctul culminant al muncii asidue duse de-a lungul a 6 ani de tanarul australian de 25 de ani.

Webber devine primul australian de la David Brabham (1994) care piloteaza in Fomrula 1 si isi va face debutul chiar in tara natala pe circuitul Melbourne Albert Park in Marele Premiu al Australiei.

De fapt, Webber este primul pilot din istoria recenta care isi face debutul chiar in tara natala, pe o pista pe care a castigat cursa inaugurala a circuitului in 1996 cand a cuncurat in Formula Brabham.

Webber de-abia a implinit 18 ani cand a parasit Australia la sfarsitul anul 1995 dupa ce cuncurase in Kart in in Campionatul Australian Formula Ford.

Un debut international impresionant, cand a terminat pe locul al treilea in Festivalul Formula Ford din 1995 de la Brands Hatch, i-a grabit pe cei de la faimoasa echipa Van Diemen (Formula Ford, echipa care i-a format si pe Ayrton Senna sau Eddie Irvine) sa-l semneze pentru a pilota in Campionatul Britanic din 1996.

Webber a terminat pe locul al doilea si a inregistrat o victorie zdrobitoare la Festivalul Formula Ford - un eveniment anual pe a carui lista foarte prestigioasa de castigatori anteriori figurau Johnny Herbert sau Eddie Irvine.

Dupa succesul din Formula Ford, Webber a avansat la Formula 3 britanica, cu o echipa condusa de conationalul sau Alan Docking. A terminat al patrulea in aceasta serie in ciuda bugetului limitat, el fiind aproape fortat sa renunte pe la mijlocul sezonului cand banii i s-au terminat.

Faimosul jucator de rugby nascut in acelasi oras cu Webber, David Campese, l-a salvat si a finantat personal restul de cateva curse pentru Webber, curse pe care le-a terminat cu rezultate foarte bune. Nu a trecut mult timp si rezultatele sale din Formula 3 britanica, si cele din evenimentele internationale au atrat atentia boss-ului Mercedes, Norbert Haug, care l-a invitat pe Webber sa testeze pentru Mercedes AMG.

Testul a fost unul foarte reusit si Webber a semnat cu echipa pentru a pilota in Campionatul FIA GT al sezonului 1998, avandu-l coechipier pe Bernd Schneider. Sub indrumarile celor de la Mercedes, Webber s-a maturizat rapid si la varsta de numai 20 de ani lucra cu nu mare producator intr-un mediu competitiv.

Sezonul 98 a fost unul memorabil, cu un program de teste imens si 10 etape de Campionat care l-au dus pe Webber in America, Japonia si Europa. Combinatia Webber/Shneider a castigat 5 curse insa a fost batuta in lupta pentru titlu de coechipierii Klaus Ludwig si Ricardo Zonta.

Webber a fost promovat la propria masina in 1999, insa dragostea sa pentru masinile sport a incetat brusc dupa ce a fost implicat in doua spectaculoase, de mare viteza accidente in cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1999.

Se pare ca o scapare aerodinamica din partea celor de la Mercedes a facut ca masina lui Webber si cea a coechipierului sau Peter Dumbreck sa "zboare" de pe pista, si i-a fortat pe cei de la Mercedes sa retraga singura masina care mai ramasese in cursa si a dus la scurtarea campaniei din acel an.
Intr-adevar, desi pus pe liber pentru restul sezonului 1999 Webber a fost hotarat sa-si reinceapa cariera in cursele de monoposturi odata cu inceperea sezonului viitor.

A inceput sa se indrepte catre Campionatul International de Formula 3000 cu echipa noua a lui Paul Stoddart dupa ce i-a fost prezentat acestuia de Eddie Jordan.

In 2000 Foster's s-a alaturat Yellow Pages ca sponsor personal al lui Webber si acesta a concurat in Formula 3000 internationala. Si-a dus echipa pe culmi castigand cea de-a doua cursa a sezonului la Silverstone.

In cele din urma a terminat sezonul al treilea la general, in spatele a doi pilot experimentati, Bruno Junqueira si Nicolas Minassian, fiind cel mai bine clasat debutant.

Acest rezultat a atras atentia echipei de Formula 1 Benetton, iar in septembrie 2000 a participat la un test pentru aceasta echipa. Acest test a dus la semnarea unui contrat de lunga durata intre el si Benetton, iar in anul 2001 a fost contractat de Benetton pentru a cuncura pentru Super Nova Racing in F3000, fiind in acelasi timp pilotul oficial de teste si de rezerva pentru Benetton.

In 2001 Webber a castigat la Imola, Monaco si Magny Cours si a terminat al doilea la general, in timp ce, intre curse testa intensiv pentru echipa de Formula 1 contribuind la saltul de performanta dinspre sfarsitul sezonului.

Webber a venit definitiv in Formula 1 in anul 2002 cand a pilotat pentru Minardi. In cursa sa de debut, in fata multor fani ai sai, Mark a dus Minardi-ul PS02 pe locul 5 si a castigat 2 puncte. Publicul s-a dezlantuit si asfel s-a consumat un moment pe care tanarul australian nu-l va uita niciodata.

Din pacate, nu a mai reusit sa castige alte puncte pana la sfarsitul sezonului 2002, insa a reusit o cursa minunata la Monaco, una care nu a trecut neobservata, mai ales pentru bosii de la Jaguar care l-au semnat pe Webber pentru a pilota alaturi de Antonio Pizzonia in sezonul urmator.

Australianul a avut un sezon bun alaturi de Jaguar in 2003, castigand 17 din cele 18 puncte ale echipei si si-a pus numele in luminile rampei. Totusi, mai avand inca un an de contract cu Jaguar, Webber spera la mai mult de la 2004.

2004 insa, n-a fost un an bun pentru Webber si Jaguar. Echipa a fost anuntata la mijlocul sezonului ca fiind 'de vanzare', iar masina R5 nu s-a dovedit a fi un pas mare inainte asa cum se spera. Totusi, Webber a reusit un sezon solid, iesind in evindeta in unele ocazii - mai ales in calificari. In Marele Premiu al Malaieziei Webber pornea de pe prima linie a grilei de start, alaturi de Michael Schumacher, insa ca o caracteristica a intregului sezon, Mark a iesit in decor.

Australianul a terminat in puncte de patru ori in acest sezon. In ciuda lipsei de rezultate concrete pe pista, Webber priveste catre 2005 cu multa incredere avand semnat un contrat cu echipa Williams BMW. Cu 50 de curse la activ si o noua echipa, sezonul 2005 este cel mai importat test pentru Mark Webber.

Anuntat cu mare pompa la Williams, australianul a avut mari probleme de adaptare, nefiind ajutat nici de motorul Cosworth pus la punct de echipa lui a￯￯Old Papa Franka￯￯. Dupa doua sezoane cenusii in care a obtinut un singur podium, in 2005 la Monte-Carlo, Webber a trecut in 2007 la Red Bull, unde-l asteapta un nou motor, sasiu si coleg. Noi ingrediente, alte sperante de mai bine.

Cariera:
1991 Karting Junior, Australia
1992 Karting NSW & ACT, Australia, 1A￯
1993 King of Karting, Australia, 1A￯ / Karting, Canberra Cup
1994 F. Ford, Australia
1995 F. Ford
1996 F. Ford Festival, 1A￯
1997 F3, Anglia
1998 GT (Mercedes)
1999 GT (Mercedes)
2000 F3000, 3A￯
2001 F3000, 2A￯ / F1 (Benetton), pilot de teste
2002 F1 (Minardi), 16A￯, 2 puncte
2003 F1 (Jaguar), 10A￯, 17 puncte
2004 F1 (Jaguar), 13A￯, 7 puncte
2005 F1 (Williams), 10A￯, 36 puncte
2006 F1 (Williams), 14A￯, 7 puncte
Cat de mult ti-a placut acest articol?

Nota obtinuta

10(0 voturi)
924 vizite

Sondaj

Cum ai prefera sa fii legat daca ai practica bungee jumping?

Cele mai citite...
Locatii pentru Bungee Jumping in Romania Cheile Rasnoavei, la 3 km de soseaua Predeal-Rasnov Facilitati : Instalatia este pe locul intai in Europa de Est, si pe locul doi in Europa, dupa Elvetia, cu o inaltime de 137,5 m cu posibilitati de marire pana la 155m, pe o distanta de aproximativ 100 de metri, in functie de greutatea celui care
Sfaturi in caz de fracturi Fracturile Tipuri de fracturi O fractura sau ruptura poate fi cauzata de suprasolicitare, violenta externa sau presiune. Persoana care acorda primul ajutor trebuie sa fie in stare sa deosebeasca o fractura inchisa de una deschisa. Pielea peste o fractura inchisa nu este strapunsa, in timp ce pielea
Saltea vs. izopren - ce alegi? Majoritatea drumetiilor presupun cel putin doua zile de calatorie, deci minim o noapte. Iar cand drumetiile au ca punct de popas zone mai putin locuite, noaptea se petrece de regula la cort. Un cort echipat complet presupune obligatoriu prezenta unui accesoriu care se aseaza pe jos, in interior si
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.