Jenson Button

Publicat: 07 Feb 2012 16:33

Jenson Button (MBR) - Echipa Honda

Data nasterii : 19 ianuarie 1980
Locul nasterii : Frome (Marea Britanie)
Starea civila : Necasatorit
Inaltime : 181 cm
Greutate : 69 kg
Victorii : 1
Puncte : 127
GP-uri disputate : 118
Pole Position-uri : 3
Podiumuri : 15
Debut in F1 : 2000 (Melbourne)
Locul in Campionatul din 2006 : 6

Profil
La numai 20 de ani, Jenson a fost unul dintre cei mai tineri piloti care au concurat intr-un Mare Premiu, dar pilotatul nu era ceva nou pentru acest tanar. Si-a inceput cariera de pilot la frageda varsta de numai 8 ani si ca unui crud incepator i sa cerut sa plece in cursa de pe ultimul loc.

In niste conditii deloc placute el a reusit sa depaseasca toti pilotii si sa castige acea prima cursa la care luase parte. A castigat Super Premiul Britanic de Kart in 1989, aratand inca de la acea varsta ca are stofa de campion.

Incepand de-atunci, a continuat sa concureze si sa aiba succes iar in urmatorii 4 ani a castigat in mod repetat British Cadet, British Open si British Junior TKM Kart Series. In 1994 a fost al patrulea in Campionatul Britanic de Kart Junior si a castigat curse atat in Junior Intercontinental A Europaan, cat si in Junior Intercontinental A Italian Winter Kart. Apoi, in anul urmator nu a fost numai campionul in Senior ICA Italian Kart Series, ci a fost cel mai tanar pilot care a urcat pe locul secund in World Formula A Kart Series.

A ramas in lumea karturilor, continuand sa-si invinga competitorii pana in anul 1998, cand s-a mutat in Formula Ford Britanica si cea Europaana. Pilotand pentru Haywwd Racing, a castigat titlul in Formula Ford Britanica si a terminat pe locul secund in cea Europaana.

A castigat, de asemenea, si Formula Ford Festival in acelasi an. In 1999a fost al treilea in Formula 3 Britanica si a fost numit debutantul anului.

Frank Williams, care era nesatisfacut de pilotul sau de-atunci, Alex Zanardi, a decis ca tanarul Button are potential si s-a decis sa-l semneze si sa-l foloseasca alaturi de Ralf Schumacher in anul 2000. A fost multa presiune pe umerii acestui tanar pilot, insa el a reusit sa inchida gura criticilor si a castigat 12 puncte, terminand pe locul 8 la general in anul sau de debut.

Inca sub contract cu Williams, Jenson s-a mutat la Benetton in anul 2001, unde a petrecut un an intunecat intr-o masina aflata mereu in stadiul de deszvoltare. Echipa s-a tarat prin spatele grilei cam pe tot parcursul anului si desi anul 2002 a fost mai bun, el a reusit 15 puncte in total, acea prima prima victorie continuand sa-l ocoleasca.

Inlocuit de Fernando Alonso in anul 2003, Jenson a trecut la British American Racing. A avut un prim sezon pozitiv la BAR in 2003. A fost mereu consistent, terminant sezonul cu un puternic loc 4 in Japonia. Englezul a reusuit sa lase in urma teribilul accident suferit la Monaco si a terminat pe un foarte respectabil loc 9 la general.

2004 a fost un sezon a fost unul destul de zbuciumat pentru Jenson, insa a venit si ultima cursa, sezonul era teminat iar Button era al treilea la general si BAR Honda in urma celor de la Ferrari, pe locul secund. Nimeni n-ar fi putut cere mai mult.

Sasiul 006 a reprezentat un pas important pentru BAR, la fel cum a fost si cel mai nou motor Honda. Aceasta combinatie i-a oferit lui Button sansa dupa care tanjea de multa vreme. Pe pista totul mergea cum trebuie, el reusind primul pole position al carierei la Imola si noua clasari pe podium in 2004. Singurul lucru care lipsea era acea prima victorie.

In afara pistei, imaginea prea perfecta a lui Button a luat o lovitura cand managentul sau, condus de John Byfield, s-a vazut implicat intr-o lupta asupra contractului lui Button intre BAR si Williams. In timp ce Button isi facea meseria echipa sa de management ducea tratative secrete cu BMW Williams care a anuntat ca l-a semnat pe britanic.

Ce a urmat a fost un razboi amar de replici; Contracts recognition Board-ul a dat drept de cauza celor de la BAR cu putin inaintea ultimei curse a sezonului. John Byfield a demisionat in curand, iar seful echipei BAR, Dave Richards, a fost schimbat si acum Jenson Button se pregateste pentru un nou sezon alaturi de BAR Honda - un sezon in care performantele sale pe pista vor fi ajutate si de cele din afara ei.

Anul 2005 a inceput sub grele auspicii pentru Jenson Button si BAR Honda, dupa trei curse in care nu a acumulat niciun punct, urmand alte trei curse in care echipa a fost penalizata de catre FIA. Button a revenit puternic in partea a doua a sezonului, punctand in fiecare cursa ramasa pana la final, incepand cu Marele Premiu al Frantei.

Cu un nou contract semnat cu Honda, Jenson Button a spart gheata in 2006, facand dovada talentului sau, dupa ce a castigat prima cursa din cariera, in urma unui Grand Prix a￯￯nebuna￯￯ la Hungaroring, disputat in conditii meteo vitrege.

Cariera:
89/96 Karting, International, 3A￯ (1996)
1997 Karting F. Super A, Europa, 1A￯
1998 FFord & Ford Festival, 1A￯
1999 F3, Anglia, 3A￯
2000 F1 (Williams), 8A￯, 12 puncte
2001 F1 (Benetton), 17A￯, 2 puncte
2002 F1 (Renault), 7A￯, 14 puncte
2003 F1 (BAR), 9A￯, 17 puncte
2004 F1 (BAR), 3A￯, 85 puncte
2005 F1 (BAR), 9A￯, 37 puncte
2006 F1 (Honda), 6A￯, 56 puncte
Cat de mult ti-a placut acest articol?

Nota obtinuta

10(0 voturi)
934 vizite

Sondaj

Ce credeti despre asigurarile de accident in cazul sporturilor extreme?

Cele mai citite...
Locatii pentru Bungee Jumping in Romania Cheile Rasnoavei, la 3 km de soseaua Predeal-Rasnov Facilitati : Instalatia este pe locul intai in Europa de Est, si pe locul doi in Europa, dupa Elvetia, cu o inaltime de 137,5 m cu posibilitati de marire pana la 155m, pe o distanta de aproximativ 100 de metri, in functie de greutatea celui care
Sfaturi in caz de fracturi Fracturile Tipuri de fracturi O fractura sau ruptura poate fi cauzata de suprasolicitare, violenta externa sau presiune. Persoana care acorda primul ajutor trebuie sa fie in stare sa deosebeasca o fractura inchisa de una deschisa. Pielea peste o fractura inchisa nu este strapunsa, in timp ce pielea
Saltea vs. izopren - ce alegi? Majoritatea drumetiilor presupun cel putin doua zile de calatorie, deci minim o noapte. Iar cand drumetiile au ca punct de popas zone mai putin locuite, noaptea se petrece de regula la cort. Un cort echipat complet presupune obligatoriu prezenta unui accesoriu care se aseaza pe jos, in interior si
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.