David Coulthard

Publicat: 07 Feb 2012 16:39

David Coulthard (MBR) - Echipa Red Bull Racing

- Data nasterii : 27 martie 1971
- Locul nasterii : Twynholm
- Starea civila : necasatorit
- Inaltime : 182 cm
- Greutate : 75 kg
- Victorii : 13
- Puncte : 513
- GP-uri disputate : 212
- Pole Position : 12
- Podiumuri : 61
- Debut in F1 : 1994 (Barcelona)
- Locul in Campionatul din 2006 : 13

Profil
David a avut un succes deosebit in Kart, apoi a promovat la Formula Ford in 1989, unde a pilotat bine de asemenea si a castigat primul premiu oferit de McLaren si Autosport pentru Cel mai Tanar Pilot al Anului. Premiul s-a intamplat sa constea in in primul sau test cu o masina de Formula 1.

Nu a mai participat in prea multe categorii minore de atunci, si chiar a pierdut mai multe curse din cauza unui picior rup intr-un accident suferit la Spa in 1990. Reputatia sa s-a imbunatatit considerabil in 1991 dupa ce a castigat ambele curse internationale din Formula 3 tinute la Zandvoort si Macau.

In anul 1992 a terminat pe locul 9 la general in Formula 3000 pentru Paul Stewart Racing, si al treilea in 93. Cel mai mare succes al sau in acel an a fost rolul de pilot de teste pentru Williams, insa sezonul 1994 nu i-a adus volanul la care spera, asa ca a vrut sa continue in Formula 3000 si sa ramana pilot de teste. A primit insa volanul dupa moartea tragica a lui Ayrton Senna de la Imola, si desi n- participat decat la 8 curse el a terminat sezonul al optulea la general.

In 1995 continua sa piloteze pentru Williams, facand echipa cu Damon Hill, si reuseste prima sa victorie din cariera in Portuglia, batadu-si atat coechipierul, cat si pe Michael Schumacher intr-un Benetton. Termina sezonul al treilea cu 49 de puncte. In 1996 trece la McLaran avandu-l ca partener pe Mika Hakkinen. Desi ambii piloti se chinuie sa tina pasul cu masinile Williams, David castiga prima cursa a sezonul 1997, punand echipa McLaren din nou pe traseul castigatorilor. Castigand din nou la Monza, termina la egalitate de puncte cu Jean Alesi, al treilea la general.

In 1998 McLaren castiga titlul la Constructori insa David are suisurile si coborasurile sale, castigand numai o cursa, cea de la Imola. Neintelegeri la pit-stop-uri, accidente, si o problema mecanica de-a lungul anului nu au reusit sa-l incetineasca prea mult, caci termina al treilea la general cu 56 de puncte, in spatele luptei dintre Michael Schumacher si Mika Hakkinen.

In 99 are din nou probleme tehnice, masina sa lasandu-l balta exact cand i era lumea mai draga, iar prima sa victorie a sezonului vine in cele din urma la cursa plina de evenimente de la Silverstone. Desi a continuat sa mentina ritmul cu Mika, a terminat sezonul pe locul 4. In 2000 a continuat sa faca echipa cu Hakkinen, sezon in care era mai hotarat decat niciodata.

Un accident de avion din care a rezultat moartea color doi piloti, dar din care David a scapat cu bine, pare ca i-a dat scotianului o noua viata. Totusi, desi s-a luptat pentru titlu, nu reuseste decat locul trei la general.

Anul 2001 a fost un an plin de probleme de fiabilitate pentru echipa, si in ciuda eforturilor sale nu poate tine pasul cu dominantul Michael Schumacher. Terminand al doilea, in spatele neamtului, David a incheiat sezonul mult in fata coechipierului sau care a preferat sa se retraga la sfarsitul acestui an, punand astefel capat celui mai lung parteneriat din istoria acestui sport.

In 2002 David face echipa cu tanarul Kimi Raikkonen, avand sperante proaspete ca acesta va fi anul in care va straluci, insa nici de data aceasta n-a fost sa fie. Masina McLaren n-a tinut pasul cu rivalii, iar Coulthard a fost nevoit sa se multumeasca cu locul 5 la general in clasamentul Pilotilor, echipa alunecand pe locul al treilea la Constructori.

David a castigat prima cursa a anului 2003, insa scotianul a avut un sezon dificil, mai ales in privinta calificarilor. A terminat al 7-lea la general, iar lucrurile s-au inrautatit in 2004 cand a terminat la distanta pe locul 10, cel mai bun rezulatat fiind un loc 4, David nereusind sa scoata tot ce se putea din McLaren-ul imbunatatit dupa mijlocul sezonului.

David n-a reusit inca o data sa intre in ritmul impus de Raikkonen - mai ales in calificari, insa i s-a aruncat un colac de salvare pentru sezonul 2005 de catre cei de la Red Bull Racing. Dupa nu mai putin de 9 sezoane alaturi de McLaren Mercedes, totul se schimba pentru scotian in anul 2005. Media clasarilor in calificari pentru David in sezonul 2004 a fost cea a locului 9, iar pilotul trebuie sa munceasca din greu in privinta calificarilor daca vrea sa se claseze regulat in puncte.

Anul 2005 l-a adus pe David la echipa Red-Bull Cosworth, alaturi de care a facut o figura frumoasa, strangand 24 de puncte. In pofida motorelor furnizate de Ferrari, sezonul 2006 a fost unul dezamagitor pentru echipa Red-Bull si pentru Coultgard. Cu toate acestea, experimentatul scotian a obtinut o clasare pe podium la Monte-Carlo.

In 2007, Red-Bull vine cu un motor nou, furnizat de campioana Renault si cu un sasiu proiectat de celebrul Adrian Newey, fost inginer la McLaren si Ferrari, o provocare in plus pentru a￯￯nemuritorula￯￯ scotian, ajuns in urma retragerii lui Michael Schumacher, veteranul Formulei 1.

Cariera:
1983 Karting Junior, Scotia, 1A￯
1984 Karting Junior, Scotia, 1A￯
1985 Karting Junior, Scotia, 1A￯
1986 Karting Open, Scotia, 1A￯
1987 Karting Open, Scotia, 1A￯
1988 Karting Open, Scotia, 1A￯
1989 FF1600, Anglia, 1A￯
1990 F. Vauxhall Lotus Series, Anglia, 4A￯
1991 F3, Anglia, 2A￯
1992 F3000, 9A￯
1993 F3000, 3A￯
1994 F1 (Williams), 8A￯, 14 puncte
1995 F1 (Williams), 3A￯, 49 puncte
1996 F1 (McLaren), 7A￯, 18 puncte
1997 F1 (McLaren), 3A￯, 36 puncte
1998 F1 (McLaren), 3A￯, 56 puncte
1999 F1 (McLaren), 4A￯, 48 puncte
2000 F1 (McLaren), 3A￯, 73 puncte
2001 F1 (McLaren), 2A￯, 65 puncte
2002 F1 (McLaren), 5A￯, 41 puncte
2003 F1 (McLaren), 7A￯, 51 puncte
2004 F1 (McLaren), 10A￯, 24 puncte
2005 F1 (Red Bull), 12A￯, 24 puncte
2006 F1 (Red Bull), 13A￯, 14 puncte
Cat de mult ti-a placut acest articol?

Nota obtinuta

10(0 voturi)
954 vizite

Sondaj

Cati bani ati fi dispusi sa dati pe un echipament complet de scuba diving?

Cele mai citite...
Locatii pentru Bungee Jumping in Romania Cheile Rasnoavei, la 3 km de soseaua Predeal-Rasnov Facilitati : Instalatia este pe locul intai in Europa de Est, si pe locul doi in Europa, dupa Elvetia, cu o inaltime de 137,5 m cu posibilitati de marire pana la 155m, pe o distanta de aproximativ 100 de metri, in functie de greutatea celui care
Sfaturi in caz de fracturi Fracturile Tipuri de fracturi O fractura sau ruptura poate fi cauzata de suprasolicitare, violenta externa sau presiune. Persoana care acorda primul ajutor trebuie sa fie in stare sa deosebeasca o fractura inchisa de una deschisa. Pielea peste o fractura inchisa nu este strapunsa, in timp ce pielea
Saltea vs. izopren - ce alegi? Majoritatea drumetiilor presupun cel putin doua zile de calatorie, deci minim o noapte. Iar cand drumetiile au ca punct de popas zone mai putin locuite, noaptea se petrece de regula la cort. Un cort echipat complet presupune obligatoriu prezenta unui accesoriu care se aseaza pe jos, in interior si
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.