Jarno Trulli
calendar_month 07 Feb 2012, 16:46
Jarno Trulli (ITA) - Echipa Toyota
- Data nasterii : 13 iulie 1974
- Locul nasterii : Pescara
- Starea civila : casatorit, 2 copii
- Inaltime : 173 cm
- Greutate : 60 kg
- Victorii : 1
- Puncte : 175
- GP-uri disputate : 167
- Pole Position : 3
- Podiumuri : 7
- Debut in F1 : 1997 (Melbourne)
- Locul in Campionatul din 2006 : 12
Profil:
Jarno a castigat multe titluri Mondiale si nationale la Kart, iar boss-ul Benetton, Flavio Briatore, a platit pentru ca el sa intre in Formula 3 germana la mijlocul anului 1995; aici reuseste sa castige ultimele 2 curse ale sezonului pentru echipa KMS.
Continuand in aceeasi nota si in sezonul 1996, Jarno a castigat usor titlul. Debutul in Formula 1 a venit in 1997 cand, inca o data, Flavio Briatore l-a ajutat. Tarso Marques, pilotul echipei Minardi trebuia inlocuit, iar Jarno Trulli i-a luat locul. Pilotand in Australia el termina pe locul al noualea dupa ce plecase al 17-lea de pe grila, insa sezonul este presarat cu probleme tehnice.
Marques s-a intor odata cu Marele Premiu al Frantei, iar Jarno se muta la Prost dupa ce Oliver Panis a suferit accidentul de la Montreal. Termina al patrulea Marele Premiu al Germaniei, si uimeste pe toata lumea cand conduce pentru mai bine de jumatate de cursa in Austria inainte ca motorul sau sa cedeze. Este semnat de Prost in 1998, iar cea mai buna clasare a sa este un loc 6 in Belgia.
Anul 1999 nu i-a adus performante mult mai bune, desi sper sfarsitul sezonului el reuseste cateva sesiuni de calificare remarcabile. Din pacate, motoarele deloc fiabile l0au impiedicat sa arate ce era atat de evident, ca este un pilot cu talent.
Eddie Jordan a vazut asta si l-a semnat pe Trulli pentru a-l inlocui pe Damon Hill si pentru a face echipa cu Heinz-Harald Frentzen in sezonul 2000. Aici a reusit cateva curse foarte bine, fiind singurul pilot din acel sezon care s-a calificat pe prima linie a grilei de start si care nu pilota un Ferrari sau un McLaren. Totusi, din cauza unor incidente in care a fost implicat fara voia sa si din cauza lipsei de fiabilitate a monopostului EJ10, Jarno n-a reusit sa transforme aceste bune clasari din calificari in puncte.
Anul 2001 a fost unul cu abandonuri constante in ciuda unor bune sesiuni de calificare. Schimband locul cu Giancarlo Fisichella la Renault in sezonul 2002, Jarno spera ca in sfarsit va putea arata talentul pe care toti stiau ca-l are. A terminat sezonul cu 9 puncte in total, la cinci puncte in spatele coechipierul sau Jenson Button, cele mai bune rezultate ale sale fiind locurile 4 de la Monte Carlo si Monza.
In 2003 Button paraseste echipa si este inlocuit de tanarul in ascensiune Fernando Alonso. Desi a terminat sezonul acesta pe locul 8 la genral si a fost oarecum in umbra lui Alonso, Trulli incepe anul 2004 cu stil.
Sezonul 2004 al lui Trulli poate fi impartit in doua. Prima parte a sezonului incepand cu Australia si terminand cu Franta in care Trulli a fost excelent. A doua parte a sezonului a inceput la Silverstone si s-a incheiat la Monza, iar Trulli a aratat pur si simplu ca un incepator.
Este greu de inteles cum un pilot care a dominat cursa de la Monaco inca de la inceput, plecand din pole, poate fi dat afara de echipa la numai cateva luni distanta nereusind sa intre in ritm cu un pachet Renault rezonabil. Dar asta s-a intamplat.
Renault a spus clar ca Trulli nu va mai fi cu echipa la inceputul sezonului 2005. In ciuda unui pole position la Spa, relatia sa cu fostul manager si cu patronul echipei Renault, Flavio Briatore, s-a deteriorat. Dupa Marele Premiu al Italiei lui Trulli i s-a reziliat contractul si pilotul italian s-a alaturat celor de la Toyota pentru ultimele doua curse ale sezonului.
Aflat in fata unei noi provocari alaturi de Toyota in 2005, Trulli a avut un start fabulos de sezon, urcand trei ori pe podium in primele cinci curse ale anului, demonstrandu-si calitatile mai ales calificari, surclasandu-si de multe ori coechipierul. In 2006 problemele provocate de acomodarea sasiului cu noile pneuri Bridgestone au facut ca Trulli sa puncteze prima data abia in a noua etapa a campionatului, terminand la final pe un dezamagitor loc 12.
Cariera:
83/95 Karting, F. Super A, 1A
1995 F3, Germania, 4A
1996 F3, Germania, 1A
1997 F1 (Minardi & Prost), 15A, 3 puncte
1998 F1 (Prost GP), 15A, 1 punct
1999 F1 (Prost GP), 12A, 7 puncte
2000 F1 (Jordan), 10A, 6 puncte
2001 F1 (Jordan), 9A, 12 puncte
2002 F1 (Renault), 8A, 9 puncte
2003 F1 (Renault), 8A, 33 puncte
2004 F1 (Renault), 6A, 46 puncte
2005 F1 (Toyota), 7A, 43 puncte
2006 F1 (Toyota), 12A, 15 puncte