Masini rulate Brasov si un oras cu probleme de trafic, asemenea tuturor oraselor mari din Romania

Publicat: 10 Oct 2018 00:00

Studiile de specialitate au arătat că ambuteiajele din trafic au efecte nocive asupra sănătății noastre, afectându-ne atât la nivel psihic prin creșterea stării de nervozitate, cât și fizic din cauza poluării. O astfel de situație este de nedorit mai ales în vacanță când fiecare dintre noi visează la zile perfecte. Dacă luăm exemplu zona Brașov, una dintre cele mai frecventate zone turistice ale țării, ne vom da seama că situația traficului este îngreunată atât pentru mașinile turiștilor, cât și pentru mașinile rulate sau noi din Brașov motivele fiind destul de diverse după cum veți citi în continuare.

Infrastructura deficitară

Ca în mai toate localitățile mari ale țării, infrastructura deficitară reprezintă unul dintre motivele principale care generează cele mai mari ambuteiaje în trafic. Pentru ca situația în trafic a posesorilor de masini rulate din Brasov, dar și a turiștilor să se îmbunătățească, autoritățile încearcă să găsească tot felul de soluții care să contribuie la redresarea acesteia. Printre cele mai des întâlnite se numără amenajarea pasajelor rutiere, a sensurilor giratorii sau semaforizarea trecerilor de pietoni, toate acestea vizându-i atât pe conducătorii auto, cât și pe pietoni, precum și zonele cele mai aglomerate ale orașului, printre care se numără, de exemplu, și accesul către Poiana Brașov.

Numărul prea mare de mașini

Fie că este vorba de mașini rulate din Brașov, fie de mașini noi sau de mașinile turiștilor, în toate aceste situații se poate observa cu ușurință că pe străzi circulă prea multe autovehicule. De cele mai multe ori, observam în trafic cum majoritatea mașinilor au un singur pasager și acela este șoferul, ceea ce este o situație total anormală, mai ales că pentru mulți dintre aceștia mașina personală nu este singura modalitate de transport pe care o au la dispoziție. Un alt fenomen care influențează, în mod negativ, traficul este acela că șoferii români nu au învățat să-și împartă mașina și cu alte persoane mai ales când au același traseu, ceea ce ar contribui foarte mult la fluidizarea traficului.

Stilul de viață greșit

La prima vedere poate parea ca stilul de viață al locuitorilor unui oraș nu are nimic de-a face cu traficul, însă nu este deloc așa. În toate orașele supra-aglomerate din România, mai toți locuitorii au mașini și tind să folosească exclusiv acest mijloc de transport. Un alt trend social care marchează profund piața auto din România este acela că oamenii cumpără mașini, de foarte multe ori mult mai scumpe decât le permit veniturile și nivelul de trai, pentru a epata și nu pierd nicio ocazie să etaleze valoarea mașinii. Lucrurile stau astfel și în cazul mașinilor rulate de la Brașov când peste tot în marile orașe ale lumii oamenii au învățat să consume responsabil și să se gândească și la binele comunității nu numai la cel personal, dar și la consevarea mediului.

Mijloacele de transport alternative sunt aproape în întregime ignorate

În marea majoritate a cazurilor, șoferii din România se deplasează exclusiv cu mașina proprie fără să ia absolut deloc în considerare și mijloacele de transport alternative. Principalul motiv pentru care recurg la această soluție este aceea că au senzația că pot câștiga timp dacă aleg mașina perosnală, ceea ce nu este deloc adevărat după cum o demonstrează studiile de specialitate, timpul de staționare în trafic fiind mult mai mare decât dacă ar alege alte mijloace de transport. În general, este vorba de metrou, tramvai, autobuz, troileibuz, microbuz, trotinetă, bicicletă sau motocicletă. În plus pentru fluidizarea traficului, șoferii ar trebui să evite utilizarea autovehiculelor proprii la ore de vârf și să respecte, întotdeauna, regulile de circulație.

Și românii, indiferent de orașul în care locuiesc, ar trebui să învețe să aleagă echilibrul, la fel cum se întâmplă în Europa de Vest, unde șoferii au înțeles că dacă toată populația ar folosi autoturismele ca singură soluţie de transport rutier, practic marile oraşe ar paraliza.
Cat de mult ti-a placut acest articol?

Nota obtinuta

0(0 voturi)
74 vizite

Sondaj

Ce consideri indispensabil in echipamentul de drumetie?

Cele mai citite...
Locatii pentru Bungee Jumping in Romania Cheile Rasnoavei, la 3 km de soseaua Predeal-Rasnov Facilitati : Instalatia este pe locul intai in Europa de Est, si pe locul doi in Europa, dupa Elvetia, cu o inaltime de 137,5 m cu posibilitati de marire pana la 155m, pe o distanta de aproximativ 100 de metri, in functie de greutatea celui care
Sfaturi in caz de fracturi Fracturile Tipuri de fracturi O fractura sau ruptura poate fi cauzata de suprasolicitare, violenta externa sau presiune. Persoana care acorda primul ajutor trebuie sa fie in stare sa deosebeasca o fractura inchisa de una deschisa. Pielea peste o fractura inchisa nu este strapunsa, in timp ce pielea
Saltea vs. izopren - ce alegi? Majoritatea drumetiilor presupun cel putin doua zile de calatorie, deci minim o noapte. Iar cand drumetiile au ca punct de popas zone mai putin locuite, noaptea se petrece de regula la cort. Un cort echipat complet presupune obligatoriu prezenta unui accesoriu care se aseaza pe jos, in interior si
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.