Cutie automata vs. cutie manuala

Publicat: 08 Mar 2012 15:13

Unul din aspectele importante de luat in calcul atunci cand vrem sa achizitionam o masina, fie ea folosita pentru strada sau pentru competitii sportive, este felul transmisiei. Cu alte cuvinte, ce fel de cutie de viteze are, manuala sau automata.

Cand vine vorba de termeni insuficient de bine explicati, cumparatorii devin destul de sceptici si prefera de multe ori, sa achizitioneze ceva despre care stiu a￯￯mai multea￯￯, chiar daca deseori, in dezavantajul propriu.

Fiecare alegere are plusurile si minusurile ei, asadar este foarte important pentru viitorul comparator sa stie ce vrea anume de la masina pe care o va cumpara.

Astfel, cutia de viteze manuala prezinta urmatoarele caracteristici, cu avantajele si dezavantajele aferente:

- Este mult mai raspandita decat cutia de viteze automata, deoarece soferul a￯￯simtea￯￯ mult mai fidel comportamentul motorului pe timpul rularii
- Asigura exploatarea la maxim a puterii motorului, prin alegerea treptelor de viteza optime si asigurarea unui consum de combustibil cat mai mic, adaptat la nevoia de raspuns a masinii
- Prezinta un pret mai scazut decat al cutiei automate sau semiautomate
- Frana de motor este mult mai eficienta decat in cazul cutiei automate, iar smuciturile cauzate de sincronizarea turatiei cu viteza sunt mult reduse
- Prezenta si folosirea repetata a pedalei de ambreiaj este deseori obositoare, mai ales in cazul unui trafic urban aglomerat, cum este la noi
- Cutia mecanica de transmisie asigura o sportivitate la stilul de condus al masinii, insa si un discomfort crescut la schimbarea treptelor de viteza

Cutia de viteze automata, cu care vin echipate masinile cunoscute ca "hidramate", prezinta urmatoarele caracteristici, cu avantajele si dezavantajele aferente:

- Este, sau cel putin era in trecut, mult mai putin raspandita decat cutia de transmisie mecanica si are un pret de achizitie simtitor mai ridicat
- Multe modele de cutii automate ofera o eficienta redusa si performante mult diminuate in ceea ce priveste modul de raspuns al masinii la stilul de condus, atat prin diminuarea semnificativa a sportivitatii, cat si prin frana de motor aproape inexistenta
- Consumul mult mai ridicat de combustibil reprezinta si el o variabila deloc de neglijat in calculele de achizitionare a viitoarei masinii
- Confort sporit al soferului, prin lipsa pedalei de ambreiaj si diminuarea oboselii fizice, simtit mai ales in aglomeratiile din traffic

Insa tocmai din cauza acestor dezavantaje ale cutiei automate, marile nume ale industriei automobilistice cauta in permanenta imbunatatirea sistemelor automate cu care isi echipeaza masinile.

Astfel a aparut transmisia Multitronic, care a echipat cu succes multe marci de autoturisme, care duce din ce in ce mai mult catre apropierea de caracteristica ideala la nivel de tractiune: putere maxima la roata, asigurata in orice treapta de viteza, ceea ce determina deosebite caracteristici dinamice si economice, prin variatia continua a raportului de transmitere.

Ce inseamna asta? Echiparea acum, a masinilor de mare putere, peste 200 cai si 300 Nw metro, cu transmisie automata, fara dezavantaje!
Cat de mult ti-a placut acest articol?

Nota obtinuta

3,93(14 voturi)
2931 vizite

Sondaj

Urmaresti cursele de Formula 1?

Cele mai citite...
Locatii pentru Bungee Jumping in Romania Cheile Rasnoavei, la 3 km de soseaua Predeal-Rasnov Facilitati : Instalatia este pe locul intai in Europa de Est, si pe locul doi in Europa, dupa Elvetia, cu o inaltime de 137,5 m cu posibilitati de marire pana la 155m, pe o distanta de aproximativ 100 de metri, in functie de greutatea celui care
Sfaturi in caz de fracturi Fracturile Tipuri de fracturi O fractura sau ruptura poate fi cauzata de suprasolicitare, violenta externa sau presiune. Persoana care acorda primul ajutor trebuie sa fie in stare sa deosebeasca o fractura inchisa de una deschisa. Pielea peste o fractura inchisa nu este strapunsa, in timp ce pielea
Saltea vs. izopren - ce alegi? Majoritatea drumetiilor presupun cel putin doua zile de calatorie, deci minim o noapte. Iar cand drumetiile au ca punct de popas zone mai putin locuite, noaptea se petrece de regula la cort. Un cort echipat complet presupune obligatoriu prezenta unui accesoriu care se aseaza pe jos, in interior si
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.